Jedna tablica, a tri auta
Nakon prvog (U Splitu su krenuli s 4 broja i 2 slova…) i drugog (Jimny za zimu, a S2000 za ljeto) dijela tetralogije o registarskim pločicama, vrijeme je da se dotaknemo tablica koje ćete dobiti kada kod ovlaštenog prodavača ili pak šoderaša poželite na testnu vožnju uzeti automobil koji nije registriran, kao i tablica/naljepnica koje dobijete kada kupujete novi/rabljeni neregistrirani automobil.
Bacimo se na prenosive pločice.
Prenosive pločice regulirane su Zakonom o sigurnosti prometa na cestama, točnije, člankom 242. Navedene pločice upotrebljavaju se za vozila koja nisu u danom trenutku registrirana, a trebaju se kretati javnim prometnicama s ciljem carinjenja, homologacije, servisiranja, atestiranja ili pak pokusne vožnje.
Kako bi mogli voziti automobil na PP pločicama vlasnik pločica mora vam dati rukom ispunjenu paragon potvrdu na kojoj se navodi ime vozača, broj vozačke dozvole te osnovne informacije o automobilu. Fotografija potvrde i primjer slika PP pločica nalazi se niže. Valja napomenuti da prilikom vožnje automobila na PP-ejkama, na vozačkom sjedalu smije biti samo osoba čiji su podatci na potvrdi. Potvrda se može izdati na maksimalno 7 dana.
Vjerujemo da vam se po glavi vrte iste zanimljive zamisli kao i nama, bilo bi vrlo zabavno imati 3 - 4 automobila i jedne PP pločice. No, nažalost to nije tako jednostavno. Kako bi mogli doći u posjed PP pločica morate biti registrirani za proizvodnju, servisiranje, nadogradnju, transport ili trgovinu vozilima na malo, bilo kao pravna osoba ili kao obrtnik.
Prenosive pločice su formata ZG(grb)PP-000.
Pokusne pločice
Pretposljednja vrsta registarskih oznaka u našem kratkom serijalu su probne ili pokusne pločice. Probe su izrađene od laminata (mislili smo da je to ono što ide na pod…) za razliku od metala od kojeg su izrađene ostale. Nama su poznatije kao naljepnice koje kasnije nalijepiš na zid u garaži.
Pokusne pločice možemo podijeliti u dvije grupe. Pokusne pločice i pokusne pločice za obavljanje tehničkog pregleda. Prve traju do 15 dana, dok druge traju do 3 dana.
Svrha pokusnih pločica jest prijevoz automobila od mjesta gdje se nalazi do stanice za tehnički pregled. Pokusne pločice izdaju se na period od maksimalno 15 dana jer je to dovoljno vremena da vlasnik pristupi tehničkom pregledu (ima vremena i pasti) te registraciji. U rijetkim slučajevima kada vlasnik zaista nije bio u mogućnosti pristupiti tehničkom pregledu u danom periodu, možda može dobiti nove naljepnice. U stvarnosti je situacija ipak malo lakša. Iskustva kažu da su se “probe” znale dobivati dvaput, pa i više puta. Probe za tehnički izdaju se na 3 dana jer je to za većinu vozača dovoljno vremena da odrade nužnu birokraciju.
Internet kao izvor pouzdanog znanja vrvi informacijama o probnim pločicama i ljutim pojedincima koje su tjerali da idu na tehnički kako bi dobili probe od 3 dana. Zakon kaže da za tablice od 3 dana, čiji je cilj obavljanje tehničkog pregleda ne mora prethoditi tehnički pregled. U stanici je tek potrebno potpisati izjavu kojom tvrdite da automobil ima ispravne uređaje za upravljanje i zaustavljanje. S druge strane, za probne tablice koje traju 15 dana potrebno je prethodno obaviti tehnički pregled. Osiguranje je obavezno bez obzira na trajanje proba. Ipak, unatoč poprilično jasnom tumačenju savjetujemo da svakako kontaktirate stanicu gdje ćete žicati probe jer kako to kod nas obično biva, svako selo ima svoju praksu.
U planu je bilo u ovaj, treći dio uključiti i tablice za povijesno vozilo, poznatije kao PV tablice, ali vrlo rano u procesu istraživanja shvatili smo da one ipak zaslužuju svoj tekst. Najmanje želimo hordu ljutih PVejaca pred svojim vratima zbog propuštenih detaljčića, stoga stay tuned za četvrto izdanje serijala o tablicama.
Mokar san svakog obrtnika
Zastrašujuć Volkswagen Golf R
Karakteristična Honda CR-V
Kompletna BMW serija 3 Touring
Tradicionalan Daimler Double Six
Jaguar XF 2.0d R-Sport
Land Rover Range Rover Autobiography 3.0 TDV6
DS DS7 Crossback 130 BlueHDi CHIC
Peugeot 207 1.4i Access
Seat Tarraco 2.0 TDI FR DSG
Zahvalna Hyundai Kona
Alfa Romeo 147 1.6 Twin Spark
Neodlučan Volkswagen Tiguan
Uspješan Porsche Macan
Prevelika Škoda Superb Scout
Zaokružen BMW serije 3
Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D 4WD
Poželjan Volkswagen T-Roc
Veliki Mercedes-Benz GLE
Veseli Volkswagen Polo
Prekrasna Alfa Romeo Giulia
Renault Megane Grandtour 1.5 DCi
Stereotipan BMW X4 M40d
Ovako bi izgledao Audi A3 da je Korejac.