Microp…rijevozno sredstvo.

Wuling Hongguang Mini EV

O kojem automobilu je riječ?

Riječ je o najprodavanijem električnom automobilu u Kini koji je dugačak manje od 3 metra i… četverosjed je. Od početka prodaje u ljeto 2020. godine, prodano je više od pola milijuna primjeraka što je skoro 1000 primjeraka dnevno. Za usporedbu, Smart ForTwo je kraći samo 30 centimetara.

Gdje se prodaje?

Prodaje se isključivo u Kini, međutim prošle godine je najavljeno da će se prodavati u Latviji (a možda i u ostatku Europe) pod drugačijim imenom - FreZe Nikrob EV, a još nismo odlučili sviđa li nam se manje kinesko ili potencijalno europsko ime. Problematično je što će u Europi biti duplo skuplji - 9,999 €.

Zašto je zanimljiv?

Zanimljiv je prvo, zato što je najprodavaniji električni automobil u Kini, a drugo, zato što nam je nevjerojatno da je taj Mini EV klasificiran kao četverosjed. Iznad smo stavili sliku kako to izgleda iznutra i vjerujemo da će se i vama vrtjeti jednaka pitanja po glavi. Ima 600 kg, domet od 170 km, radio i manjak zračnih jastuka i ABS-a. Maksimalna brzina je 100 km/h, ali ne bi preporučili nikakve brzine veće od ograničenja oko škole.

Koje verzije postoje?

Wuling Hongguang Mini EV Macaron, Mini EV Cabrio i Mini EV GameBoy su vam dostupni ako ne želite običnog Minija. Macaron je šarena verzija kojom su htjeli privući mlađu publiku dostupna u tri boje vrlo modernog naziva - Avocado Green, Lemon Yellow i White Peach Pink. Osim toga, Macaron dodatno ima dvobojne felge, zračni jastuk za vozača, LED svjetla, upozorenje na pješaka i rikverc kameru sa senzorima. Realno, možete gurnuti ruku van i s njom opipati koliko vam je daleko prepreka… Cabrio je predstavljen ove godine, ali još nije krenula proizvodnja. GameBoy ćete sami istražiti kakav je, za nas je to ipak bilo previše.

Zašto nije dostupan kod nas?

Prva i jasna stvar je cijena. Mini EV se prodaje u Kini za ispod 4000 €, a u Europi bi to bilo više od duplo skuplje. S druge strane, ne postoji još tolika potražnja za električnim vozilima, a kamoli električnim vozilima ove veličine. Treća stvar, zanimljivo bi bilo Mini EV-a vidjeti kada naleti na rupu na našim cestama - vjerojatno bi mu to bilo zadnje počivalište.

Mislimo li da bi bio uspješan na našem tržištu?

Da je moguće postići cijenu kao u Kini, možda bi mogli pričati o tome. Međutim, znamo da se kod nas sve što nije Nijemac i preko 4 i pol metara ne smatra automobilom pa nismo baš sigurni da bi postigao puno uspjeha.

Koji su mu konkurenti na našem tržištu?

Nema ih… eventualno možemo proučiti asortiman kosilica. Najbliže što smo došli tome bio je Zhidou D2S, a više o njemu pročitajte na linku.

Previous
Previous

Imam vikendicu na Nantucketu.

Next
Next

Nitko meni ne govori kuda da vozim