Microp…rijevozno sredstvo.
Wuling Hongguang Mini EV
O kojem automobilu je riječ?
Riječ je o najprodavanijem električnom automobilu u Kini koji je dugačak manje od 3 metra i… četverosjed je. Od početka prodaje u ljeto 2020. godine, prodano je više od pola milijuna primjeraka što je skoro 1000 primjeraka dnevno. Za usporedbu, Smart ForTwo je kraći samo 30 centimetara.
Gdje se prodaje?
Prodaje se isključivo u Kini, međutim prošle godine je najavljeno da će se prodavati u Latviji (a možda i u ostatku Europe) pod drugačijim imenom - FreZe Nikrob EV, a još nismo odlučili sviđa li nam se manje kinesko ili potencijalno europsko ime. Problematično je što će u Europi biti duplo skuplji - 9,999 €.
Zašto je zanimljiv?
Zanimljiv je prvo, zato što je najprodavaniji električni automobil u Kini, a drugo, zato što nam je nevjerojatno da je taj Mini EV klasificiran kao četverosjed. Iznad smo stavili sliku kako to izgleda iznutra i vjerujemo da će se i vama vrtjeti jednaka pitanja po glavi. Ima 600 kg, domet od 170 km, radio i manjak zračnih jastuka i ABS-a. Maksimalna brzina je 100 km/h, ali ne bi preporučili nikakve brzine veće od ograničenja oko škole.
Koje verzije postoje?
Wuling Hongguang Mini EV Macaron, Mini EV Cabrio i Mini EV GameBoy su vam dostupni ako ne želite običnog Minija. Macaron je šarena verzija kojom su htjeli privući mlađu publiku dostupna u tri boje vrlo modernog naziva - Avocado Green, Lemon Yellow i White Peach Pink. Osim toga, Macaron dodatno ima dvobojne felge, zračni jastuk za vozača, LED svjetla, upozorenje na pješaka i rikverc kameru sa senzorima. Realno, možete gurnuti ruku van i s njom opipati koliko vam je daleko prepreka… Cabrio je predstavljen ove godine, ali još nije krenula proizvodnja. GameBoy ćete sami istražiti kakav je, za nas je to ipak bilo previše.
Zašto nije dostupan kod nas?
Prva i jasna stvar je cijena. Mini EV se prodaje u Kini za ispod 4000 €, a u Europi bi to bilo više od duplo skuplje. S druge strane, ne postoji još tolika potražnja za električnim vozilima, a kamoli električnim vozilima ove veličine. Treća stvar, zanimljivo bi bilo Mini EV-a vidjeti kada naleti na rupu na našim cestama - vjerojatno bi mu to bilo zadnje počivalište.
Mislimo li da bi bio uspješan na našem tržištu?
Da je moguće postići cijenu kao u Kini, možda bi mogli pričati o tome. Međutim, znamo da se kod nas sve što nije Nijemac i preko 4 i pol metara ne smatra automobilom pa nismo baš sigurni da bi postigao puno uspjeha.
Koji su mu konkurenti na našem tržištu?
Nema ih… eventualno možemo proučiti asortiman kosilica. Najbliže što smo došli tome bio je Zhidou D2S, a više o njemu pročitajte na linku.
Mokar san svakog obrtnika
Zastrašujuć Volkswagen Golf R
Karakteristična Honda CR-V
Kompletna BMW serija 3 Touring
Tradicionalan Daimler Double Six
Jaguar XF 2.0d R-Sport
Land Rover Range Rover Autobiography 3.0 TDV6
DS DS7 Crossback 130 BlueHDi CHIC
Peugeot 207 1.4i Access
Seat Tarraco 2.0 TDI FR DSG
Zahvalna Hyundai Kona
Alfa Romeo 147 1.6 Twin Spark
Neodlučan Volkswagen Tiguan
Uspješan Porsche Macan
Prevelika Škoda Superb Scout
Zaokružen BMW serije 3
Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D 4WD
Poželjan Volkswagen T-Roc
Veliki Mercedes-Benz GLE
Veseli Volkswagen Polo
Prekrasna Alfa Romeo Giulia
Renault Megane Grandtour 1.5 DCi
Stereotipan BMW X4 M40d
Ovako bi izgledao Audi A3 da je Korejac.