Kul, ali nepotrebno?
BMW X2 20d xDrive
POGLED IZVANA
Tko je danas s nama?
BMW X1 koji se u pranju stisnuo sa svih strana iliti’ još jedan u nizu coupe crossovera za mlade i moderne kojima “obični” crossoveri nisu dovoljni - BMW X2.
Koje je boje i veličine?
Iako imaju isti međuosovinski razmak, X2 je zanemarivo širi, ali je zato skoro 8 cm kraći i skoro 9 centimetara niži. Dimenzijama je najsličniji MINI Countrymanu, ostala konkurencija je dosta duža. E da, boja je dosadno bijela, ako niste primijetili.
Kakva su svjetla?
Full LED svjetla koja dobro osvjetljavaju put ali nemaju neke pametne tehnologije.
Kakvi su kotači?
BMW Style 715 veličine 19’’. Osim ako vas ne muči bubrežni kamenac, nemojte ići na tu veličinu, više o tom u dojavama.
Hvata li poglede?
Što god mi mislili o tome, hvata jer izgleda dobro i jer su takvi automobili danas traženi. Izgledu uvelike pomaže što BMW i dalje ponosno drži auspuhe straga, a ne neke PVC poluprodukte.
POGLED IZNUTRA
Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?
Volan je trokraki, kožni i meeekan kao duša. Iza njega se nalaze papučice za promjenu stupnjeva prijenosa kako bi mogli ubaciti u nižu brzinu i prestići vašu prijateljicu do popusta u Zari. Sjedala su uobičajena za M Sport modele, grijana u kombinaciji kože i tkanine s plavo-crvenim detaljima. Iako su ručno podesiva, namještanje bočne potpore je električno što će vam olakšati traženje željene pozicije. Ručica mjenjača je električna, iako mogla bi biti i manja što vjerujemo da će facelift riješiti.
Gdje mogu pospremiti stvari?
Omiljeno piće možete spremiti sprijeda ispod centralne konzole ili straga u centralni zaslon za ruku, a sve tajne u pretinac lijevo od volana. Pretinci u vratima su uobičajene veličine, kao i glovebox, ali ono što je definitivno manje od uobičajenog je pretinac ispod naslona za ruku. Unutra se nalazi bežični punjač za mobitel koji ostali proizvođači stave ispod centralne konzole, ali BMW je odlučio da je bolje da on zauzme praktički cijeli najkorisniji pretinac u automobilu.
Što ima zanimljivo od opreme?
Sve što bi očekivali od jednog “lagerskog” BMW-a X2 u M-Sport opremi. Prednje i stražnje parking senzore bez kamere, DAB radio, head-up display, automatsku dvozonsku klimu, navigaciju, adaptivni tempomat, držanje vozila u traci i front assist. Sve što bi vam moglo zatrebati, ali head-up je jedina stavka opreme koja nas je iznenadila, ostalo smo očekivali.
Prtljažnik?
Električno se otvara i zatvara što je standardna oprema, a nudi 470 litara što je malo manje nego X1, ali sasvim dovoljno za ovakav auto.
Situacija na stražnjoj klupi?
Korektna, ali vidno skučenija nego u BMW-u X1. Manjim ljudima će biti ugodno, prostora za noge ima dovoljno, ali prostor za glavu je problem zbog onih 10 centimetara koje smo spomenuli. Prostor umanjuje i činjenica da su prozori dosta mali pa izgleda klaustrofobično.
MULTIMEDIA
Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?
Multimedija je ekran veličine 8,8‘‘ i nalazi se na vrhu centralne konzole. Već smo dovoljno puta hvalili BMW-ovu multimediju, a to sve vrijedi i ovaj put. Intuitivna je i koristi se preko touchscreena ili kotačića pored mjenjača. Kontrole klime su fizički gumbi što će uvijek biti bolje rješenje od ekrana.
Zanimljivosti?
Multimedija na testu nije imala kontrole pomoću gestikulacija, a vi procijenite smatramo li to manom ili prednošću.
Kako se mogu povezati?
Bluetooth, AUX, USB, Apple CarPlay i… nažalost nema i. X2 nije ljubitelj korisnika Androida.
(Ne)obična instrument tabla?
Digitalizirana “obična” instrument tabla. Kada je auto ugašen je crna, a kada ga upalite onda izgleda kao svaka druga instrument tabla unazad 20-ak godina. Mali ekrančić u sredini prikazuje vam korisne informacije.
TEHNIČKI PREGLED
Što je ispod haube?
Onaj motor koji će za 99% ljudi biti najbolji odabir u ovom autu - 20d sa 190 ks i 400Nm.
Što mijenja brzine?
ZF-ov Steptronic s 8 brzina koji mijenja brzine brže nego što gorivo stigne poskupjeti.
Koliko troši?
Kao i svi 20d BMW-ovi motori, troši kao šibica. Ako ste u gradu 7.5 L, ako ste stalno van grada do sedmice nećete ni doći.
Koliko goriva stane u njega?
60L jer ima povećani tank, inače je 51L.
Pogon je na…?
Sva četiri točkića.
DOJAVE IZA VOLANA
Krenimo od toga da BMW X2 izgleda stvarno dobro, oko čega nismo dvojili ni sekunde. Atraktivno izgleda, osobito straga što mu je vjerujemo i glavni adut. Motor i pogon, 20d s xDrive pogonom su također odlični, mjenjač mijenja potpuno nezamjetno, a pogon je i više nego dovoljan za svakog normalnog. Međutim, najveći problem na koji smo naišli kod X2 je što zbog tog dizajna gubi neke vrline. Konkretno, pozicija sjedenja je dosta “čudna”. Sjedi se niže nego u X1, nismo imali dojam kao da sjedimo u SUV-u već u malo povišenom hatchbacku. Čime se dobrim dijelom gubi smisao SUV-a. Također, zbog tog već spomenutog stražnjeg kraja, preglednost straga je ograničena pa rikverc kamera ne bi bila na odmet. Prostor straga je korektan, ali malo klaustrofobičan zbog malih prozora pa je tu X1 bolje rješenje.
Na kraju se postavlja pitanje, za koga je ovaj automobil namijenjen pored X1, BMW serije 3 i BMW serije 1? Cijenom je konkurentan “trojci” i X1, sjedi se niže nego u X1, a opet se gubi dio svojstava i komfora koji ima BMW serije 3. Ako znate odgovor na to pitanje, onda je ovo odličan auto - interijer je vrlo kvalitetan, motor smo već nahvalili i garantiramo da se nećete osjećati loše u njemu ni trenutka, ako mu nađete smisao.
AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA
Koje su mi opcije?
Koje su mi alternative?
BMW X1, Mazda CX-30, Audi Q2, Mercedes-Benz GLA, MINI Countryman ili Volvo XC40.
Koliko košta?
Ovo moderno zadovoljstvo koštat će vas malo ispod 40.000 €.
Gdje ga mogu nabaviti?
Klikom na…