Može na (svecest)e!

Audi A4 Allroad 3.0 TDI Quattro

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Audijeva manja verzija “terenskog” karavana s boljim branicima, višim ground clearanceom i naravno, višom cijenom. Audi A4 Allroad iz 2014. godine.

Koje je boje i veličine?

Veličina je 4,72 metra što je A4 Avant + par centimetara “jačih” branika. Boja je kombinacija svijetlo smeđe i bež što bi na nekom drugom autu vjerojatno izgledalo dosadno, ali u Allroadu je cilj stopiti se s okolinom.

Kakva su svjetla?

Naprijed su Bi-Xenoni s LED pozicijama, a straga mix žaruljica i ledica. Sviđalo se to nama ili ne, više nitko ne koristi Xenone već ih je u potpunosti zamijenio LED. Više o svjetlima možete pročitati na linku.

Kakvi su kotači?

Kotači su veličine 18’’ i pašu mu kao budali šamar. Nemaju nikakvih nepotrebnih oštrih kuteva, crno-sivih kombinacija boja, neće vam izbiti bubrege, a nećete se ni sramiti na parkingu.

Hvata li poglede?

Upravo onih čije bi poglede trebao uhvatiti. Za ostale je obični karavan.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Volan je multifunkcionalan i na sreću trokraki. Imali smo (ne)priliku susresti se i s četverokrakim kod običnog A4, nije baš najljepši prizor. Sjedala su presvučena tkaninom i vrlo udobna, fali im bočne potpore što u konačnici nije ni pretjerano bitno u ovakvom autu, ali bilo bi nam drago da su barem grijana. Ručica mjenjača je predimenzionirana što danas više ne viđamo, ali tada je izgledala kao i svaka druga ručica DSG-a. Drveni umetci rijedak su prizor, ali ovom Audiju definitivno pristaju.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Poprilično izdašni pretinci u vratima, pretinac ispred središnjeg naslona za ruku, cupholderi sprijeda, duguljasti pretinac za mobitel i/ili novčanik i držač za kovanice. Taj držač za kovanice je bio čak nerijetka stvar prije 10-ak godina, neki su ga skrivali u gloveboxu, a neki su ga ostavili vani.

Za kraj, ono najbitnije, skije možete pospremiti u gepek jer auto ima takozvani ‘ski hatch’. Ako ne skijate, smijete li uopće kupiti Allroada?

Što ima zanimljivo od opreme?

A4 Allroad ima tempomat, navigaciju, stražnje parking senzore, elektronski sklopive retrovizore, elektronsku ručnu kočnicu i jednozonsku automatsku klimu što je vrlo vjerojatno sve spadalo u standardnu opremu. Ono za što smo sigurni da je nadoplata je Bang & Olufsen sound system koji vam dođe kao piva nakon napornog radnog dana.

Situacija na stražnjoj klupi?

Situacija na stražnjoj klupi je sasvim korektna, prostora za glavu i za noge ima onoliko koliko bi i očekivali u karavanu ove veličine.

Prtljažnik?

Prtljažnik ima 490 litara. Znate i sami da koliko god se racionalno pakirali, na skijanje nećete bez krovne kutije.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Multimedija se nalazi na vrhu središnje konzole i za 2014. godinu, izgleda zastarjelo. Kontrolira se pomoću kotačića i gumbiju ispred mjenjača koji su super rješenje, ali je ekran relativno mali i većinom prevladava narančasta, zelena, plava i crna boja.

Usporedba s konkurencijom?

Iako je ova generacija A4 2014. godine bila već na zalasku, BMW i Mercedes su u “trojci” i C-klasi nudili puno bolje sustave koji nisu bili ograničeni na samo 4 boje.

Kako se mogu povezati?

Bluetooth, ali samo za pozive (još uvijek nismo otkrili zašto je to bilo tako). Za mjuzu, pripremite SD karticu, može i dvije, a omiljeni album Zdravka Čolića možete slušati i s dobrog starog CD-a.

(Ne)obična instrument tabla?

Obična, dovoljna i pomalo dosadna. Vrlo je pregledna, u sredini se nalazi mali ekrančić u boji koji nudi pokoju informaciju. Vjerujemo da ćete većinu vremena gledati u digitalni prikaz brzine.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

3.0 V6 dizelaš s 245 ks. Konjaža ne zvuči wow, ali moment od 500 Nm je ono što je bitno.

Što mijenja brzine?

S-Tronic sa 7 brzina, tada je “DSG” još mogao podnijeti snagu.

Koliko goriva stane u njega?

Dovoljno da se puni tank na autocesti danas jako približava četveroznamenkastoj brojci na računu. Progutat će 61 litru dizelskog goriva.

Koliko troši?

Uvelike ovisi o načinu vožnje, ali prosjek će se kretati između 8 i 9 litara.

Pogon je na…?

Sve kotače, permanentni Quattro. Ne onaj koji se pali kada ga zatrebate, već onaj koji je uvijek tu za vas.

DOJAVE IZA VOLANA

Gdje voziti automobil koji može ići svugdje? Iako je A4 Allroad zapravo isti automobil kao i običan A4 u karavanskoj verziji, nama je Allroad neizmjerno zanimljiviji kao što nam se dogodilo i s A6 Allroad-om.

Šalu na stranu, A4 Allroad snašao se gdje god smo ga stavili, ali to je većinom zbog motora. 3.0 TDi motor s 250 KS nije neki supersportaš, ali ima dovoljno snage i ono najbitnije, uglađeno radi. Bez problema će odraditi 5 sati na autocesti i nećete morati dva puta razmisliti možete li nekog prestići na magistrali. Upravo iz tog razloga nam je žao što je sve manje velikih dizelaša sa šest cilindara jer svaki put kad sjednemo u jedan takav, poželimo da elektrifikacija ne napreduje tako brzo.

Na interijeru B8 A4 vide se godine, što je očekivano s obzirom na to da je ovo 15 godina star interijer. Multimedija nije ni približno na razini onog što smo navikli danas, dvozonska klima je standard u automobilu ove veličine i grijanje sjedala više se ni ne smatra dodatnom opremom. Međutim, za nekog tko i dalje želi onaj šarm koji su imali automobili prije 10 godina, ovo je odličan izbor, a usudili bi se reći bolji čak i od trenutnog Allroada.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

Alternative A4 Allroad-u su Volkswagen Passat Alltrack, Subaru Outback ili Škoda Octavia Scout.

Koliko košta?

Ovaj konkretni primjerak koštat će vas malo iznad 20.000 €.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Minikom nišanim po svadbama

Next
Next

Kul, ali nepotrebno?