Mali, ali tehničar.
JCB 35 Z-1
POGLED IZVANA
Tko je danas s nama?
Treći veliki žuti koji voli kopati, ali najmanji do sada i ovaj put bez kotača. Bager gusjeničar JCB 35Z-1 Stage V.
Koje je boje i veličine?
Dugačak je (bez žlice) kao četverocikl Hrvatske pošte s kojim dijeli i žutu boju.
Kakva su svjetla?
Dva LED radna svjetla naprijed, jedno LED radno svjetlo iza i rotirka da svi vaši kompići s gradilišta znaju da prolazite. Poslijednje svjetlo sakriveno je u pokretnoj ruci da vidite kada kopate dukate po mraku.
Kakvi su kotači?
Kratko i jasno, nema ih… JCB 35z-1 ima gumene gusjenice širine 300mm tako da nećete morati brinuti hoćete li na njega staviti Michelin Pilot Sport ili Pirelli P-Zero.
Hvata li poglede?
Ako ga paralelno parkirate u Gajevoj, možda privuče koji pogled. Na gradilištu vjerojatno ne jer ga je teško uočiti pored veće braće.
POGLED IZNUTRA
Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?
Sjedala su, kao što već vjerojatno i očekujete, tapecirana tkaninom i nude ponešto podešavanja. Volana zapravo ni nema, ali taj dio ćemo detaljnije razraditi u rubrici na kraju - kako se to čudo uopće koristi (obavezno pogledajte prvu sliku u galeriji podno ove grupe teksta). Ručica mjenjača nije samo jedna, već ćete se ako pogledate oko sebe osjećati kao da igrate Flight Simulator.
Gdje mogu pospremiti stvari?
U mali pretinac ispred “cajgera” gdje stanu neke sitnice i cupholder pored za pivicu po izboru. Ako nešto trebate sakriti od gazde, ispod sjedala je veći pretinac “pod ključem”.
Što ima zanimljivo od opreme?
Klimatizaciju s 3 razine puhanja s otvorima koji izgledaju kao da su ispali iz Transformera, kuku za kaput, rotirku, radio i to bi otprilike bilo to.
Zanimljivosti?
Možete podići cijelo vjetrobransko staklo ispred vas ako želite da vaš gusjeničar postane kabriolet. Također, ovaj bager ima i “ralicu” za ravnanje tla kojom se upravlja putem malog joysticka desno. Osim žlice, na pokretnu ruku moguće je staviti čekić ili škare, a ako se odlučite za žlicu ona može kopati do dubine od preko 3 metra (za stabilnost mu pomaže već spomenuta “ralica”).
MULTIMEDIA
Kako se mogu povezati?
Radio s Bluetooth-om, 12V utičnica i USBići. Kaj vam više od tog treba?
(Ne)obična instrument tabla?
LCD display koji prikazuje osnovne podatke poput preostale količine goriva i broja okretaja. Nisu se potrudili dodavati mu boju.
Čemu služe sve te tipke s desne strane?
Tipka broj 1 služi za zaključavanje joysticka, da ne bi slučajno ozlijedili nekog na gradilištu. Tipka broj 2 služi za izbor spremljenih hidrauličnih priključaka, a tipka broj 5 služi za preopterećeno podizanje tereta. Tipke broj 7, 8 i 9 su za paljenje svjetala, rotirku i za brisače. Preostale gumbiće ovaj primjerak nema jer, kao što smo navikli kod automobila, bolje je da neke stvari budu nadoplata.
TEHNIČKI PREGLED
Što je ispod haube?
1,7 litreni Tier IV dizelski Perkins motor s 25 konjskih snaga, bez DPF filtera.
Što mijenja brzine?
Još uvijek nismo nabavili diplomu sa strojarstva. Vjerojatno će ovaj bager prije postati leptir nego što se to dogodi.
Koliko goriva stane u njega?
Stane u njega dizelskog goriva koliko i u Golfa GTI benzinskog.
Pogon je na…?
…gusjenice.
KAKO SE TO ČUDO UOPĆE KORISTI?
Kao što se vidi na slici, s desne strane vozača su 2 joysticka, a ispred vas nalaze se papučice i polugice za kretanje naprijed-nazad i skretanje, lijevo od vozača se nalazi još jedan joystick na konzoli koja se diže kako bi se moglo ući i izaći iz bagera.
Povlačenjem desnog velikog joysticka prema sebi ili od sebe dižete ili spuštate pokretnu ruku, a pomicanjem lijevo ili desno otvarate ili zatvarate žlicu. Mala polugica na desnom joysticku služi za okretanje ruke lijevo-desno. Mali joystick iznad je za dizanje ili spuštanje već spomenute ralice ili ‘dozera’. Lijevi joystick služi za otvaranje pokretne ruke ili za pomicanje cijele kabine lijevo-desno.
Što kada se želite pomaknuti? Tu u priču ulazi ova kombinacija papučica i ručkica ispred. Lijeva poluga je za lijevu gusjenicu, a desna poluga je za desnu gusjenicu. Da, dobro ste zaključili - ako jednu gurate prema naprijed, a drugu prema natrag, možete se vrtiti u krug.
AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG BAGERA
Koliko košta?
Kao jako dobro opremljeni BMW 320d xDrive.
Gdje ga mogu nabaviti?
Mokar san svakog obrtnika
Zastrašujuć Volkswagen Golf R
Karakteristična Honda CR-V
Kompletna BMW serija 3 Touring
Tradicionalan Daimler Double Six
Dizelska Mazda CX-60
Jaguar XF 2.0d R-Sport
Land Rover Range Rover Autobiography 3.0 TDV6
DS DS7 Crossback 130 BlueHDi CHIC
Peugeot 207 1.4i Access
Seat Tarraco 2.0 TDI FR DSG
Zamaskiran Audi A3
Zahvalna Hyundai Kona
Alfa Romeo 147 1.6 Twin Spark
Neodlučan Volkswagen Tiguan
Uspješan Porsche Macan
Prevelika Škoda Superb Scout
Zaokružen BMW serije 3
Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D 4WD
Citroen DS DS4 1.6 HDi
Poželjan Volkswagen T-Roc
Veliki Mercedes-Benz GLE
Veseli Volkswagen Polo
Prostrana Škoda Kodiaq
Prekrasna Alfa Romeo Giulia
Renault Megane Grandtour 1.5 DCi
Stereotipan BMW X4 M40d
Ovako bi izgledao Audi A3 da je Korejac.