‘’Zeusova i Mnemozinina kći”
Renault Clio 0.9 TCe Intens
POGLED IZVANA
Tko je danas s nama?
Četvrta generacija duhovnog nasljednika kultnog Renola 5 - Renault Clio. Ovaj model proizvodio se punih 8 godina, od 2012. do 2020. Pred nama je facelift verzija predstavljena 2016. godine.
Koje je boje i veličine?
Renault je zamislio Clio kao mali gradski automobil što potvrđuju njegove dimenzije. Dug je neznatno više od četiri (4,06 m), a širok debelo ispod dva (1,73 m) metra. Boja je crna… žao nam je zbog te činjenice jer mali gradski automobili izgledaju odlično u veselim bojama.
Kakva su svjetla?
S obzirom na to da je riječ o jakom paketu opreme sprijeda i straga nalazimo full LED-svjetla koja su postala opcija tek dolaskom spomenutog facelifta.
Kakvi su kotači?
16” kotači koji mu zaista odlično stoje. Najveća prednost je što vas 195/55R16 gume neće puno koštati, a opet vaš Clio ne izgleda kao da ste škrtarili na veličini.
Hvata li poglede?
Ovisi o namjeni vašeg Clia. Ako je riječ o vašem osobnom automobilu stopit ćete se u masi, no ako ste vozač taksija poglede ćete mamiti ispred svakog boljeg noćnog kluba.
POGLED IZNUTRA
Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?
Ako ste naumili s ovim autom ići na izlete na vaš lokalni f***drom, moramo vas razočarati činjenicom da će vam ipak biti malo mjesta, osim ako se ne stisnete na sjedalima koja su presvučena kombinacijom umjetne kože i tkanine i zadovoljavajuće udobnosti. Volan je poveći i na njemu se nalaze tipke kojima se upravlja tempomatom. Ručica mjenjača je ugodna pod rukom, ali kao i volan, prevelika.
Gdje mogu pospremiti stvari?
Središnjeg naslona za ruku nema pa tako ni pretinca ispod spomenutog. Čaše možete odložiti u dva malena držača pored ručne kočnice, a boce u džepove u vratima. Sve ostalo morat će ići u pretinac ispred suvozača ili na plitku policu iznad njega.
Što ima zanimljivo od opreme?
Za maleni i pristupačan gradski automobil ovaj Clio je odlično opremljen. Osim već spomenutih automatskih LED svjetala tu je tempomat, automatska klimatizacija, DAB radio, električno sklopivi retrovizori te ulazak i pokretanje bez ključa. Zadnja stavka nije standard ni na pet puta skupljim automobilima.
Prtljažnik?
300 litara prostora. Četiri manja kofera, po jedan za svakog putnika. Kako bi dobili bolji dojam, prtljažnik Clia je samo za petinu manji od VW Golfa VII.
Situacija na stražnjoj klupi?
Oclioljevali smo sjesti straga jer mjesta zaista nema ako ste imalo veći čovjek.
MULTIMEDIA
Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?
Za multimedijski sustav u Cliu nemamo gotovo ništa za reći osim da ispunjava svoju svrhu. Osnovne funkcionalnosti poput navigacije, radija, glazbe i sličnog su prisutne, ali nažalost su prezentirane kroz ove dosadne grafike. Koristi se dodirom i responzivnost se može okarakterizirati jednoj riječju - osrednje.
Usporedba s konkurencijom?
Kada pogledamo što je tada nudila Škoda Fabia ili Volkswagen Polo, možemo zaključiti da je Clio negdje između. Međutim, ako nas sjećanje dobro služi, Clio je jedini koji je standardno dolazio s ekranom pristojne veličine.
Kako se mogu povezati?
Radiovalovi se povezuju s vašim Cliom putem FM, AM i DAB frekvencija, mobitel preko Bluetootha, a ako još uvijek posjedujete iPod on se spaja AUX kabelom.
(Ne)obična instrument tabla?
Osim velikog prikaza brzine koji je odličan, sve ostalo je minijaturno i na granici nejasnog. Pokazivač razine goriva je Francuzima očito od jednake važnosti kao i obrtomjer.
TEHNIČKI PREGLED
Što je ispod haube?
U kafiću dobijete “litru i vodu”, a u Cliu ni to nego 0.9 litreni turbobenzinski motor s 90 konja.
Što mijenja brzine?
Ručni mjenjač s pet brzina. Šesta bi bila dobrodošla, ali sumnjamo bi Clio to podnio.
Koliko troši?
Potrošnja je oko 8 litara ako ne prelazite 50 na sat. Ako prelazite, onda je za litru manja.
Koliko goriva stane u njega?
Onome tko toči uvijek sto kuna je računica jasna, a svi ostali koji pune do vrha natočit će 45 l.
Pogon je na…?
Prednje kotače. Ne možemo ni zamisliti da se ovaj maleni motorčić muči s još dva kotača.
DOJAVE IZA VOLANA
Dojave iza volana započet ćemo najvećom manom ovog automobila, a to je nedostatak snage. Samo da napomenemo da nismo bahati i ne zahtijevamo da svaki auto ima više od dvjesto konja.
Na papiru 90 konja i masa koja se vrti oko tonu čak izgleda obećavajuće, ali realnost je nažalost drugačija. Ako se malo življe vozite po gradu uvijek ćete morati ići u visoke okretaje i značajno podizati potrošnju goriva. Na autocesti ćete konstantno biti na visokim okretajima i prava je šteta što Clio većinu uzbrdica ne može odraditi u petoj brzini. Kada se napokon spustite na magistralu i sjetite se gore spomenutih podataka s papira, dolazi jedno veliko razočaranje u vidu zabavne vožnje.
Sada kada smo kao entuzijasti iskritizirali ovaj mali gradski automobil, vrijeme da vam kažemo da i nije sve tako grozno. Clio je prilično udoban i tih. Odlično je opremljen i velika je vjerojatnost da će vam zapravo biti odličan auto za svakodnevnu vožnju jer je predvidljiv i dobro osmišljen. Uostalom, njegove prodajne brojke govore same za sebe. Na autoputu se držite malo ispod ograničenja, a na magistrali otvorite prozor i vjerujte nam, uživanje je zagarantirano.
*ako ne znate o čemu se radi u podnaslovu, nismo ni mi znali, ne brinite…
ZA PRAVO NJUŠKALO
Koje su mi opcije?
Koje su mi alternative?
Izbor je gotovo pa neograničen. Škoda Fabia se nudi kao razuman izbor, Peugeot 208 kao drugačiji, a VW Polo kao “siguran”. Mi bi uzeli Ford Fiestu jer ima najveći “smiles per gallon”.
Koliko košta?
Nemalih 9000 EUR dijeli vas od posjedovanja ovakvog Renola, ali naš savjet je da pridodate tom iznosu pokoji euro i kupite model s jačim motorom.