Tvrtkovna Opel Corsa
Dizajnirali Francuzi, a sklepali Španjolci.
POGLED IZVANA
Tko je danas s nama?
Danas je s nama svima dobro poznata Opel Corsa u šestoj generaciji. Ime Corsa aludira na trkaći pedigre, no utrke s njom vozit ćete jedino do obližnjeg trgovačkog centra prije zatvaranja. “Nova” Corsa prvi je automobil koji je Opel razvio pod upravljačkom palicom PSA grupacije i platformu dijeli s Peugeotom 208.
Koje je boje i veličine?
Moramo pohvaliti osobu koja je odlučila preskočiti sivilo te odabrati ovu odličnu kombinaciju crvene boje s crnim detaljima. Boja, osim što izgleda atraktivno, pospješuje sigurnost jer ste uočljiviji na cesti od ostatka prometa. U zadnjih 40 godina Corsa je narasla s 3,62 na čak 4,06 metara te je sada dugačka skoro kao Golf trojka.
Kakva su svjetla?
Ostali smo razočarani kada smo vidjeli da se ovom LEDenom dobu Opel još uvijek opire stavljajući halogenke.
Kakvi su kotači?
Corsa leži na 16” nemaštovitog dizajna, ali barem nisu čelične s ratkapama.
Hvata li poglede?
Ljudi koji voze bijele tvrtkovne Corse ljubomorno će gledati vašu crvenu.
POGLED IZNUTRA
Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?
Volan bi, iako nije najatraktivnijeg dizajna, naveli kao jednu od jačih točaka Corse. Udoban je pod rukom i multifunkcionalan, ali imamo jednu zamjerku. Poluga za žmigavce nalazi se previsoko u odnosu na volan što vam može dati opravdanje da žmigavce palite jednako često kao i vozači BMW-a. Sjedala su presvučena u dvobojnu tkaninu i udobna su prvih sat do dva vožnje, nakon kojih vam preporučujemo stati i protegnuti noge. Za ručicu mjenjača možemo reći da nije u skladu s imidžom Corse te da joj je mjesto u Opel Vivaru.
Gdje mogu pospremiti stvari?
Jedino značajno mjesto gdje možete sakriti stvari od ostalih suputnika je pretinac ispred suvozača koji je neobično dubok i velik. Sve ostalo što posjedujete morat ćete razbacati po džepovima u vratima, ispred mjenjača ili ispod naslona za ruku.
Što ima zanimljivo od opreme?
Corsa u ovoj opremi nudi tempomat, lane assist, prepoznavanje znakova, automatska svjetla, grijana sjedala, vozačko i suvozačko sjedalo podesivo po visini (čime se Levante ne može pohvaliti). Najzanimljivija oprema za mali gradski automobil je kamera za vožnju unazad koja nije “obična”, ali nije ni 360 kamera. Kada prebacite u rikverc, kamera snima situaciju iza vas i na ekranu vam “otkriva” prostor koji ste prošli. Sve navedeno je više nego solidna oprema za gradski automobil, ali nije nam jasno zašto je klimatizacija ručna kada su je već tako dobro opremili.
Prtljažnik?
Progutat će dva srednja kofera i pokoju vrećicu, no ostatak će morati na stražnju klupu kao i kod konkurencije.
Situacija na stražnjoj klupi?
7. vlasnik moći će strpati bar dvije djevojke i dva prijatelja na povratku iz noćnog izlaska.
MULTIMEDIA
Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?
Naš primjerak opremljen je standardnom 7” multimedijom koja se koristi dodirom. Responzivnost je prosječna kao i izgled grafika te se vidi da su se novac i vrijeme negdje drugdje ulagali.
Zanimljivosti?
Iako multimedija ne krije nikakve zanimljivosti, ispod nje se nalazi easter egg iza kojeg stoji zanimljiva priča. Ispred mjenjača se nalazi mali morski pas koji se prvi put pojavio u Opel Corsi 2004. godine. Dizajner Opela dizajnirao je unutrašnjost glovebox-a kada mu je sin jednostavno rekao da stavi morskog psa na njega. On je to napravio i to se zadržalo do danas, samo na različitom mjestu.
Kako se mogu povezati?
Bluetooth i Apple CarPlay/Android auto. Savjetujemo korištenje bilo koji od navedena dva umjesto Opelovog sučelja.
(Ne)obična instrument tabla?
Jedino što je neobično je činjenica da brzinomjer ide do nedostižnih 240.
TEHNIČKI PREGLED
Što je ispod haube?
Benzinac s tri cilindra i 100 konja.
Što mijenja brzine?
Solidan ručni mjenjač sa 6 brzina, iako za koristiti šestu morate ići ravno ili još bolje, nizbrdo.
Koliko troši?
Tri cilindra piju kao tri lakrdijaša, točnije skoro 8L na 100 km.
Koliko goriva stane u njega?
Prvom vlasniku 44l, a 7. vlasnik će vjerojatno točiti 100 kuna.
Pogon je na…?
Prednje kotače.
DOJAVE IZA VOLANA
Svaki izazov gradske vožnje Corsa je odradila vrlo dobro. Vrlo je lagana na upravljaču pa prestrojavanja nisu problem. Kvačilo je mekano pa ga nije tlaka držati stisnutog dok čekate zeleno svjetlo na semaforu. Udobnost je također vrlo dobra te jedino baš veliki hupseri predstavljaju potencijalni problem ako se prijeđu neadekvatnom brzinom. Vožnja autocestom je bila najveće iznenađenje jer je razina buke debelo ispod očekivanog za ovu klasu automobila. Snaga je dostatna za ugodnu vožnju oko ograničenja u šestoj brzini i tek veće uzbrdice zahtijevaju prebacivanje u nižu brzinu. Na magistrali smo očekivali malo više s obzirom na nisku masu i solidnu snagu, ali odaziv gasa nas je malo razočarao.
Kada uzmemo u obzir da je Edition drugi najslabiji paket opreme, izuzev možda automatske klime, standardna oprema sadrži sve što bi vam moglo zatrebati u jednom ovakvom automobilu. Za kraj, možemo zaključiti da je Opel Corsa vrlo dobar automobil, ali u moru konkurencije nema “ono nešto” gdje bi srce prevladalo razum i natjeralo vas da se odlučite za nju. Ako razum bira, Corsa je automobil za vas.
AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA
Koje su mi alternative?
Konkurencija je mnogobrojna. Iz Japana dolaze Nissan Micra i Toyota Yaris. Europa ima za ponuditi Peugeot 208, VW Polo, Škodu Fabiu, Seat Ibizu, Renault Clio i Ford Fiestu, a Koreanci Hyundai i20. Naš savjet je da ako tražite automobil u ovoj klasi, kupite onaj koji vam se sviđa jer teško da možete pogriješiti s nekim od ovih automobila.
Koliko košta?
Donedavno je na Opelovom konfiguratoru cijena bila preko 100 000 EUR, ali u međuvremenu je spomenuta greška popravljena pa će vas nova Corsa ipak koštati sitno ispod 20 000 EUR.
Gdje ga mogu nabaviti?
Klikom na…