Osnovni BMW serije 3

Trojka za samozatajne ljude

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Šesta generacija BMW-a serije 3 kodnog imena F30. Svjetlo dana prvi puta je ugledala krajem 2011., a prvi primjerak je pronašao kupca početkom 2012. godine. Zaista ne možemo vjerovati da je ta generacija trojke stara preko 10 godina. Primjerak na testu je iz 2015. godine, kada se pojavio i LCI model.

Koje je boje i veličine?

F30 trojka duža je od prethodnika za čak desetak centimetara, ali kraća od njemačke konkurencije. Duga je 4.62 metra što je identično kao E28 serija 5, a široka je 1.81 metar što je čak 11 centimetara više u odnosu na E28. Smeđa boja ne bi bila naš izbor za gotov ni za jedan automobil, pa tako ni za ovaj, ali barem nije bijeli.

Kakva su svjetla?

Obične halogene žarulje nalaze se sprijeda, uzduž i straga. Jedino što im ne možemo zamjeriti je činjenica da se pale automatski.

Kakvi su kotači?

Garantiraju maksimalnu udobnost i minimalan trošak za gume. Veličine su 16” i izgledaju kao da su “posuđeni” s BMW jedinice.

Hvata li poglede?

Jedina osoba koja će ga gledati jest nabrijani mladić koji ga dolazi kupiti od vas, spreman da odmah zamijeni spomenute 16’’ kotače.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Testirani primjerak opremljen je “običnim” BMW sjedalima koja su presvučena bež kožom. Sva namještanja odrađuju se ručno, a dobru poziciju za vožnju nije teško pronaći. Zamjerka je što nedostaje bočne potpore i baza sjedala je prekratka za više primjerke ljudskog roda. Također, namještanje visine je vrlo neobično u usporedbi s drugim automobilima. Kožni volan izgleda osrednje, ali je ugodan pod rukom i posjeduje dobru razinu podesivosti visine i dubine. Ručicu mjenjača možemo samo pohvaliti i poželjeti da je češće viđamo u modernim BMW-ima. Cjelokupni interijer ostavljam dojam kvalitete, no dizajn već pokazuje svoje godine.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Serija 3 nikad nije osvajala prvo mjesto u praktičnosti, a F30 nije izuzetak. Svoje stvari možete pospremiti u pretinac ispred suvozača, omanje džepove u vratima i u pretinac ispod naslona za ruku. Ispred ručice mjenjača nalazi se držač za čaše koje možete poklopiti te na taj poklopac odložiti mobitel i/ili novčanik. Krovnog pretinca za sunčane naočale nema, ali to nije problem jer ste vozač BMW-a i morate ih imati uvijek na glavi.

Što ima zanimljivo od opreme?

Prije dvadesetak godina oprema na ovoj trojci bi se smatrala solidnom, ali danas je situacija drugačija. Jednozonska klima, tempomat i stražnji senzori nešto su što se podrazumijeva za automobil ovakve klase. Da smo ga mi opremali dodali bi još barem bolja svjetla, digitalnu dvozonsku klimu i prednje parking senzore. Valjalo bi istaknuti da je testirani primjerak opremljen paketom žmigavaca što se ne bi moglo reći za svaki F30 na cesti.

Situacija na stražnjoj klupi?

Količina sadržaja na stražnjoj klupi jednaka je količini sunčanih dana u Rijeci. Nasloni stražnjih sjedala su čudnijeg oblika, ali nisu neudobna. Ako ste zapeli straga u trojci, preostaje vam zaspati prije nego što vam postane skučeno s prostorom za noge.

Prtljažnik?

Četveročlana obitelj imat će mjesta za dva velika i dva mala kofera jer trojka ima 480 L prostora što je 35 L više od C-klase i identično Audiju A4.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Na vrhu središnjeg grebena nalazi se osnovni iDrive s premalim 6.5” ekranom. Sustav je prilično dobar i jednostavan za koristiti. Spomenuti ćemo jednu zamjerku u vezi korištenja koja se odnosi se na poziciju kontrolera glasnoće. Ona se nalazi na radio jedinici što je sasvim logično, ali je kontraintuitivno s obzirom na to da se cijelim iDriveom upravlja kotačićem koji je pored mjenjača.

Zanimljivosti?

Zanimljivosti ne moraju biti uvijek pozitivne pa u duhu rečenog moramo iznijeti sljedeće. Do 2015. osnovni iDrive je bez nadoplate nudio isključivo mogućnost spajanja mobitela preko bluetootha za razgovore. Ako ste htjeli glazbu čekala vas je nadoplata za A2DP modul.

Kako se mogu povezati?

Testirani primjerak srećom je iz 2015. te svoj mobitel možete bluetoothom povezati za glazbu i za pozive. Prije ste bili osuđeni na AUX.

(Ne)obična instrument tabla?

Dizajn i preglednost analognog dijela su izvrsni, ali ekrančić u sredini je sramotno malen pa donji dio izgleda prazno i nedorečeno.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Pohvalnih 2 litre zapremine kojih sačinjava 4 cilindra sa 116 konja koji piju dizel.

Što mijenja brzine?

Vi, pomoću odličnog ručnog mjenjača sa 6 brzina.

Koliko goriva stane u njega?

57 litara što je čudno jer zapremnina spremnika obično bude neki “okrugli” broj.

Koliko troši?

Prosječna potrošnja je oko 6 litara na 100 kilometara.

Pogon je na…?

Stražnje kotače, ali ne morate brinuti o sigurnosti jer sa 116 konja sigurno nećete tako lako proklizati.

DOJAVE IZA VOLANA

Uvijek smo se čudili vlasnicima BMW-a koji su nas uvjeravali da je glupo uzeti trojku s automatskim mjenjačem, ali nakon provedenog vremena s ovom trojkom lagano ih počinjemo shvaćati. Kvačilo je odlične “težine”, a mjenjač ugodan pod rukom i precizan. Party-piece je “rev-match” funkcija koja usklađuje okretaje motora s brzinom pa vam međugas nije potreban kako bi mijenjali brzine uglađeno kao automatik. Volan je dobre težine i snage ima dovoljno za normalnu vožnju, iako će entuzijasti sigurno tražiti jače motore. U kabini je zadovoljavajuća tišina i trojka je udobna što djelomično moramo pripisati 16” kotačima. Na raspolaganju su vam tri moda vožnje, iako moramo vam priznati da nismo primijetili značajniju razliku između njih.

Na interijeru se vidi da ga je već pregazilo vrijeme, ali treba biti fer i staviti stvari u kontekst. Ova generacija trojke predstavljena je prije 10-ak godina i tada je interijer bio značajno bolji od W204 C-klase i Audija A4 B8. Međutim, zanimljivo je vidjeti bež interijer jer smo navikli gledati crna sjedala u trojkama. Također, iako se interijer dobro drži s vremenom, vidljiv je velik napredak u G20 generaciji u usporedbi s F30.

Da je 2015. godina i moramo birati između BMW serije 3, Audija A4 i Mercedesa C-Klase u osnovnoj opremi s osnovnim motorom, naš izbor bi definitivno bio BMW 316d.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi alternative?

Ako ste za udobniju vožnju i otmjeniji imidž Mercedes C-klasa je bolji izbor za vas. Ako bi pak nešto između tu je Audi A4, a ako ste vrlo hrabri onda u obzir dolaze i Jaguar XE te Alfa Romeo Giulia.

Koliko košta?

16550 EUR samozatajnih eura s PDV-om i ova trojka je vaša.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

(Pre)dugačak Audi A8L

Next
Next

Tvrtkovna Opel Corsa