Crni grom

Volkswagen Golf 8 GeTeI

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Sveta krava hrvatskog auto fanatizma, nedodirljivi Golf. Bez obzira na to što nam svima prvo na pamet pada TDI, GTI je ipak onaj koji mućka krv i vadi osmijeh na lice.

Koje je boje i veličine?

Tko ne zna barem od oka koliko je Golf dug, vrijeme je da si nabavi jednog, po mogućnosti u nekoj zanimljivijoj boji od ove crne.

Kakva su svjetla?

Golf standardno dolazi s LED rasvjetom koja će osvjetljavati svaki zavoj i grabu u kojoj se nađete. Light-bar naprijed je stvar ukusa, nekima se sviđa, a neki kažu da ih podsjeća na Anthonyja Davisa.

Kakvi su kotači?

Aluminijske felge naziva Richmond u promjeru su 18 zolla. Standardno je 17 i njih slobodno preskočite, a ako se odlučite za OEM 19ice morat ćete selektirati i adaptivni ovjes.

Hvata li poglede?

Prolaznici će bacati mrke poglede, a ljubomorni vadit će dvoglede.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Karirani uzorak na sjedalima osvježenje je u moru običnih crnih ili eventualno dvobojnih sjedala koja svakodnevno viđamo. Držat će vas u zavoju, iako su za naš ukus minimalno preširoka, a mi nismo baš najuži. Volan je naravno kožni, s perforiranim dijelovima i naravno GTI značkicom. Problem se pojavljuje u tipkama koje se nalaze na njemu. To čak ni nisu tipke nego svojevrstan ‘touch pad’ koji traži navikavanje. Možda smo zastarjeli, ali preferiramo tipke jer su jednostavnije za korištenje i sprječavaju slučajno stiskanje funkcija. Jumbo prekidač koji služi kao mjenjač dobar je samo zato što raščisti centralnu konzolu i oslobađa mjesto za pretinac gdje možete staviti ključ.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Kako stvari ne bi letjele po automobilu tijekom dizanja prašine, tu je središnja konzola, pretinac ispred i pored mjenjača, pretinac za rukavice i džepovi u sjedalima i vratima. Dovoljno, ali možda smo očekivali malo više.

Što ima zanimljivo od opreme?

GTI nam dolazi solidno opremljen, AutoHold, 3 zone klimatizacije, bežično punjenje mobitela, niz sigurnosnih sistema poput držanja u traci, upozorenja na sudar i slično, ambijentalnim osvjetljenjem, adaptivnim tempomatom, grijanim sjedalima i volanom, a nama najdraža stavka opreme na popisu jesu 3 naslona za glavu straga.

Prtljažnik?

Bez obzira na to što ste se odlučili na sportsku inačicu prtljažnik je potpuno isti kao i kod ‘obične’ verzije. 380 litara bit će sasvim dovoljno za većinu legalnih i manje legalnih aktivnosti.

Situacija na stražnjoj klupi?

Većina će prostora imati sasvim dovoljno, a od sadržaja tu je 3. zona klimatizacije, naslon za ruke i džepovi za mobitel na naslonima prednjih sjedala.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Dizajn i boje su odlični, a responzivnost vrlo dobra. Ne bi to bili mi da nismo našli neku zamjerku, a to je jednako kao i kod sustava u Mercedesima, jednostavno ima previše toga. Silni izbornici, mogućnosti i konfigurabilnosti prosječnom korisniku samo kompliciraju život. Budalaštinu od slidera ispod ekrana je bolje ne komentirati.

Zanimljivosti?

Nije tajna da svi pratimo što konkurencija radi i tražimo načine kako poboljšati vlastiti sadržaj, moramo istaknuti par stvari koje su pogrešno iskazane na nekim mjestima. Boja instrument table ne ovisi o Drive Modeu, već o generalnoj boji multimedije. Ako imate centralni ekran u plavom, i tabla je plava, ako je tema crvena, i tabla je crvena. Također, automobil kada se prikazuje na ekranu neće biti u boji eksterijera, već je uvijek bijeli/srebrni.

Kako se mogu povezati?

Bežični Apple CarPlay i AndroidAuto sve su što vam treba. Za one koji su ostali u dobu prije pametnih auto sustava, tu je Bluetooth i USB-C utor…

(Ne)obična instrument tabla?

Posjeduje niz različitih prikaza i GTI specifičnih grafika i ako uspijete savladati kontrole na volanu, lako ćete pronaći željene informacije na instrument tabli. Nas je više iritirala količina piano plastike koja hvata odbljeske sa svih strana.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

‘Moj auto mnogo konja ima, ispucam svih 245 i u oblaku si dima.’

Uz 370 nm okretnog momenta i 6.3 sekundi do stotke nikome neće biti dosadno.

Što mijenja brzine?

Naš primjerak došao je s DSG-om dok standardno dolazi ručni mjenjač sa 6 brzina.

Koliko troši?

Dok TDI proizvodi gorivo i puni rezervoar, vi ga u GeTeIu ipak efikasno praznite. Zagreb - Dubrovnik je očekivano jedno dopunjavanje, a u gradu ste u dvoznamenkastom.

Koliko goriva stane u njega?

‘Pošto benzin teče ti kroz vene, 50 litara ispustit ćeš u mene.’ - Golf GTI

Pogon je na…?

Kao kod pravog vrućeg stragootvornog automobila, pogon je na prednjim kotačima.

DOJAVE IZA VOLANA

Koliko god po prirodi bili miran i staložen vozač, onog trenutka kada sjednete u GTI-a oči vam pocrvene, noga postane teška, a pedala gasa lagana. Nešto kao Dr. Jekyll i Mr. Hyde. Sve postaje nebitno, tu ste Vi, 245 konjskih snaga i umjetni zvuk motora.

Vjerujemo da o mjenjaču ne treba previše govoriti, iako nam je malo žao što nismo imali priliku probati ručnu verziju. Većina kupaca će se odlučiti za DSG, što je jednostavnije i praktičnije rješenje, ali ipak uzme malo karaktera i vikend zabave.

Upravljanje je vrlo precizno i predvidivo. Ovaj GTI trebao bi imati značajno bolju upravljivost i kontrolu tijekom zavoja u usporedbi s prethodnicima zbog blokade diferencijala prednje osovine. Senzori na automobilu kontroliraju modul koji prema potrebi blokira diferencijal te tako poboljšava vozačko iskustvo. Jesmo li mi primijetili da se tamo dolje s diferencijalom nešto događa? Naravno da ne, ali Volkswagen sigurno ne bi lagao kada je riječ o tako važnim stvarima…ili bi?

Kada na kraju podvučete crtu i hladne glave promislite o GTI-u, shvatit ćete da je sve ono što ste vrućih guma i glave razmišljali zapravo i dalje istina. Vrući Golfek je jedan zabavan i brz automobil s minimalnom dozom regionalnog primitivizma. I upravo zato je odličan.


AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

Konkurenti poput Civica ili Megane-a RS nude više snage, tako da će mu više konkurirati hatchevi poput Hyundai-a i30N, BMW serije 1 128ti ili pak Cupra Leon.

Koliko košta?

290 tisuća kuna dijeli vas od vrućeg Golfeka.

Gdje ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

‘’Zeusova i Mnemozinina kći”

Next
Next

“A do Splita pet”