Četiri kotača, ali nije automobil…
Zhidou D2 S
POGLED IZVANA
Tko je danas s nama?
Nešto s četiri kotača, ali nije automobil. Nešto što izgleda kao automobil, a zapravo je… četverocikl. Zhidou D2S - čita li se to slično kao nadimak ćelavog nogometaša koji je obilježio svjetsko prvenstvo 2006. godine ili pak “Židu”?
Koje je boje i veličine?
Reklamno bijele boje sa zelenim informacijama koje će vas natjerati da ga kupite. Gabaritima konkurira Smartu, a minimalno je kraći od Aston Martin Cygneta.
Kakva su svjetla?
Glavna svjetla su LED s projektorskom lećom, dok su stražnja svjetla i maglenke LED diode.
Kakvi su kotači?
Kao najnoviji Porsche 911, različitih dimenzija - 13 zolla sprijeda i 14 straga (+7). Potrebni su veći kotači straga kako bi na cestu mogli prenijeti sav moment kojim koračate prema omiljenom shopping centru.
Hvata li poglede?
Hvata jer ne znate o kojem vozilu je riječ. Teško da ćete maštati o Zhidou D2S.
POGLED IZNUTRA
Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?
Kompletan interijer na prvi se pogled čini luksuznijim nego što zaista jest. Sjedala i volan izgledaju kao da su presvučeni kožom, no riječ je o PVC-u koji ju imitira. Volan je dvobojan s kromiranim detaljima te se na njemu nalaze kontrole glasnoće i ekrana ispred vozača. Inspiraciju za “ručicu” mjenjača Kinezi su pronašli u kotačiću kakav se nalazi u Jaguarovim modelima - nadamo se da nisu iskopirali i pouzdanost. Najzanimljiviji detalj je nožna kočnica koja se nalazi s lijeve strane kao u starijim Mercedesima ili Volvu.
Gdje mogu pospremiti stvari?
U pretinac lijevo od volana te suvozaču među noge ili u krilo. Središnje konzole nema, a to je najčešće iz dva razloga. Jedan je ušteda pri proizvodnji, a drugi je manjak mjesta za stavljanje istog. U ovom slučaju pretpostavljamo da je razlog kombinacija ta dva faktora.
Što ima zanimljivo od opreme?
Sve esencijalno za gradsku vožnju je prisutno. Najzanimljivija stavka opreme za ovako maleni “automobil” su stražnji parking senzori u tandemu s prilično dobrom stražnjom kamerom. Automatska klimatizacija koja je još uvijek u nekim premium vozilima dodatna oprema, ulazak i pokretanje bez ključa (poznatiji kao keyless entry & go) olakšat će vam svakodnevni život. Pripazite da dobro zakačite haubu i vratite ju na mjesto jer nije fiksirana. Kolega Rasplinjač htio ju je ukrasti i staviti kao ukras doma, ali ipak smo ga odgovorili od toga.
Ono što bi vam moglo otežati život (zaista se nadamo da neće doći do toga), oprema je koju ovaj automobil nema. Zhidou nema zračne jastuke i to je glavna stvar koju morate uzimati u obzir kada razmišljate o ovom “autu”.
Prtljažnik?
Dovoljan za dvije torbice i vrećice iz boutique-a.
MULTIMEDIA
Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?
Podsjeća na Android tablet što nije ni čudno s obzirom na činjenicu da je i pokretana Android sustavom. Nalazi se na vrhu centralnog grebena i koristi se dodirom. Grafike i rezolucija su osrednje, ali funkcionalnost je i više nego dobra. Kad kažemo više nego dobra mislimo na to da možete surfati Internetom, koristiti kalkulator, puštati glazbu i videozapise te možda još puno funkcija koje nismo ni uspjeli otkriti.
Usporedba s konkurencijom?
Ovom tzv. automobilu teško je naći direktnu konkurenciju. Ako govorimo o sličnim automobilima, tu su Smart, Renault Twizzy te druga vozila klasifikacije auto-mopeda poput Aixama. Kvalitetom multimedije Smart mu jedini može konkurirati s boljim grafikama, no Zhidou pobjeđuje u veličini ekrana. Od ostalih, Twizzy naravno nema ekran (gdje bi ga uopće stavili?), a od Aixama je miljama bolji.
Kako se mogu povezati?
Mobitel možete povezati na sve moguće načine, a vašeg Zhidoua možete spojiti na mobilnu mrežu i pretraživati bespuća interneta dok stojite u gradskoj gužvi.
(Ne)obična instrument tabla?
Pravokutni ekran koji nije konfigurabilan i pokazuje vam samo nužno.
TEHNIČKI PREGLED
Što je ispod haube?
Elektromotor iz malo jačeg mlinca za kavu koji izbacuje čak 23 konjske snage.
Što mijenja brzine?
U ovom automobilu najbitnije vam je da o tim brzinama ne morate razmišljati, što uspješno ispunjava.
Koliko troši?
7 krznatih na stotinu kilometara. Doseg mu je 250 km deklarirano, u realnim uvjetima to iznosi oko 180 km.
Koliko je ekološki?
Kao božićno drvce.
Pogon je na…?
Noge kada ostanete bez baterije.
DOJAVE IZA VOLANA
Zhidoua D2S smo igrom slučaja dobili jednog popodneva kako bi rekli svoje dojmove koji su načelno pozitivni ako vam je radijus kretanja unutar strogog centra grada. Zhidou D2s NE SPADA (iako na prvu izgleda drugačije) u klasifikaciju auto-mopeda koje možete voziti s vozačkom dozvolom za A kategoriju već sa 16 godina. Da bi zadovoljio navedeni kriterij, trebao bi težiti do 350 kilograma i postizati maksimalnu brzinu od 45 km/h.
Maksimalna brzina koju možete postići 85 km/h što vam je dovoljno i za najbrže gradske prometnice. No, uzevši u obzir materijale od kojih je izrađen i činjenicu da nema zračne jastuke, ne preporučujemo prometnice na kojima se kreće iole većom brzinom. Uz brzinu od 40 km/h domet će iznositi oko 200 km, a punjenje na kućnoj utičnici traje 8 sati. Za svaku pohvalu je krug okretanja, polukružno se možete okrenuti u samo 4 i nešto sitno metara. Uzevši u obzir još i duljinu od samo 2,8 metara moći ćete ga uparkirati bilo gdje. Materijali u unutrašnjosti su razočaravajuće kvalitete, ali dobro oslikavaju što tržište traži jer dobivate veliki ekran i sjedala u materijalu koji izgleda kao koža.
Uz sve rečeno i cijenu koju možete pročitati u nastavku, smatramo da je za gradske gužve Smart i dalje puno bolja opcija. Naravno, uspoređujemo benzinski automobil i automobil na struju, ali Smart nudi puno bolji i interijer i ono najbitnije, puno više sigurnosti za sličnu cijenu. Zaključak je da je Zhidou samo izgledom podsjeća na automobil jer je njegova jedina prednost u odnosu na skuter unutrašnjost koja vas štiti od vremenskih (ne)prilika, ali ne i od opasnosti na cesti.
AKO TRAŽIM MIRIS NOVOG AUTA
Koje su mi opcije?
Koliko košta?
Preko 130 000 kuna… i mi smo ostali bez riječi kada smo ovo čuli.
Gdje ga mogu nabaviti?
Klikom na…