Vaša pošiljka je u tranzitu.

Ford Transit Connect XLT

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Osvježenje u moru VW Caddya, Citroen Berlinga i Renault Kangoo-a… dostavno vozilo zvano Ford Transit Connect. Kao i njegova konkurencija baziran je na popularnom modelu automobila iz Fordove ponude, a Vama ostavljamo zadatak da pogodite na kojem.

Koje je boje i veličine?

Bijele je boje s dodatkom crnih plastičnih obruba kotača. Ovo kockasto i čoškasto vozilo je u svojoj kraćoj izvedbi, koju smo imali na testu, dugo 4,42 i široko 1,83 metra, gotovo kao i Ford F… na kojem je baziran.

Kakva su svjetla?

Što se tehnologije tiče, riječ je o klasičnim halogen farovima i stop svjetlima. Ono što zapinje za oko je dizajn spomenutih jer je jednostavno drugačiji u odnosu na europske konkurente.

Kakvi su kotači?

S obzirom na to da Transit leži na čeličnim felgama, dizajn kotača možete mijenjati ovisno o vašim željama. Suprotno tome, dimenzije kotača fiksne su i iznose 195/65 R15.

Hvata li poglede?

Možda zagriženih voditelja nabave koji željno iščekuju dostavu naručene robe.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Proveli smo dosta vremena vozeći se u Transitu i za sjedala imamo gotovo isključivo pohvale, izuzev činjenice da samo vozač ima naslon za ruku, gablecu na suvozačkom ionako naslon ne treba. Volan i ručica mjenjača posuđeni su iz ostalih Fordovih modela i za njih se nema što reći jer ne ostavljaju apsolutno nikakav dojam. Pohvale možemo dati jer interijer nije crni, već plavi što je rijetkost.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Bolje pitanje je “Gdje mogu odložiti svoje osobne stvari?”. Krenimo redom:

Boce vode ili nečeg konkretnijeg stavljate između sjedala u, za to, predviđene držače. Razno smeće u pretinac ispred suvozača. Ono što vam treba biti na dohvat ruke smjestit ćete na vrh središnjeg grebena ili u džepove u vratima. Na kraju, sve ono što želite zaboraviti ili volite da “pleše” tijekom vožnje, odlažete u ogromni krovni pretinac.

Što ima zanimljivo od opreme?

Da se ne ponavljamo s “osnovnim” stavkama istaknut ćemo jednu jedinu, iznimno korisnu stavku, a to je grijač vjetrobranskog stakla. Odlična stvar ako živite sjevernije i družite se u hladnim ranojutarnjim satima s vašim Transitom. Držač za kartice iznad radija čuvati će vašu karticu od omiljene benzinske crpke. Osim toga, najzanimljivija oprema je način na koji se otvara hauba. Mi smo probali bez googlanja, nismo uspjeli. Poklopac motora otvara se ni više ni manje nego pomicanjem prednje značke i otključavanjem. Obratite pažnju na slike kasnije u članku kako bi vam stvari bile jasnije.

Prtljažnik?

Gotovo savršeno pravokutnih 3 kubika tovarnog prostora. Ako u Transita stavite više od 850kg robe, Ford ‘sjedne’ i odbije vam poslušnost.

Ford Transit Connect tovarni prostor

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Kao što fotografije prikazuju, ovdje se radi o jednom klasičnom autoradiju s dodatkom multifunkcijskih tipki pored volana.

Usporedba s konkurencijom/Zanimljivosti?

Konkurencija tih godina nudila je slična ili bolja rješenja uz, naravno, nadoplate. Ono što nije nudila, a uistinu je zanimljivo… šalimo se, nema ništa zanimljivo.

Kako se mogu povezati?

AUX kabelom za glazbu ili mobilnim uređajem za telefoniranje, ukoliko ste isto nadoplatili.

(Ne)obična instrument tabla?

Neobična onima koji nikada nisu sjeli u Fordov model iz 2000ih.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Nakon što otvorite haubu na najkul način ikada, pronaći ćete 1,8 litara dizelskog motora sa 75 konja.

Što mijenja brzine?

Vi, vjerojatno mnogo bolje od 4-brzinskog automatika koji je isto bio u ponudi.

Koliko troši?

Ovisi koliko ste kubika prostora popunili i čime, ali uz dozu razuma ne biste trebali prijeći osmicu.

Koliko je ekološki?

Koliko je to bilo moguće 2013.

Pogon je na…?

Kotače ispod motora.

DOJAVE IZA VOLANA

Najveća pohvala za teretno vozilo jest da se vozi kao običan automobil.

Spomenuta pohvala vrijedi i za Transita, što i nije čudno s obzirom na činjenicu da je baziran na običnom Fordovom automobilu. Naravno, osjećaj za volanom nije identičan običnom automobilu, uzevši u obzir karoserijske razlike i razlike u rasporedu težine. Vozi se ugodno i mjenjač nije onakav kakav bi očekivali od vozila ove kategorizacije. Parking senzori ne bi mu bili na odmet (kao ni vozilu sličnog oblika, ali drugačije namjene koji se nalazi na linku) kako u žurbi ne bi dotaknuli vozilo parkirano pored vas ili stup. Nažalost, za vrijeme cijelog testa vozili smo praznog Transita pa vam ne možemo opisati vozačke dojmove pod punim opterećenjem, no sigurni smo da nisu loši.

Iz naše perspektive ovo je jedna zanimljiva, drukčija i čoškastija alternativa etabliranim igračima na domaćem tržištu te nam nije jasno zašto domaći kupci to nisu prepoznali.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koliko košta?

6215 europskih novaca. Na to još morate dodati PDV ako ga uzimate sebi za gušt kao privatna osoba.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Clio koji se zdravo hrani.

Next
Next

Četiri kotača, ali nije automobil…