(Pre)dugačak Audi A8L
Dobar i za premijera.
POGLED IZVANA
Tko je danas s nama?
Audijev flagship u produljenoj verziji iz 2018. godine, toliko dobar da ima slobodan prolaz na Markovom trgu - Audi A8 Lang.
Koje je boje i veličine?
Boja u pitanju je Terra siva metalik koja ovisno o svjetlu poprima smeđe ili sive tonove. Audi A8L u duljinu broji 5,3 metara, što je skoro 20 cm dulje od obične verzije. Produžena osmica tog godišta dulja je od produžene S klase i sedmice te je izuzev Rolls Royce-a, Maybach-a i Bentley-a najdulji automobil na hrvatskom tržištu.
Kakva su svjetla?
HD Matrix LED svjetla sprijeda i OLED svjetla straga. Razlika između HD Matrix i “običnih” Matrix svjetala je što HD Matrix ima još više LED dioda čime svijetli bolje, dobijete animaciju da vam svjetla “plešu” prilikom paljenja te su i naprijed, a ne samo straga dinamički žmigavci. U prijevodu, HD Matrix je nepotreban pored “običnog”, ali ni ovaj automobil sam po sebi nije potreban.
Kakvi su kotači?
21’’ kotači s pet krakova u srebrno-crnoj kombinaciji. Za ovakav auto nam se više sviđaju felge s više krakova, ali ne možemo reći da loše izgledaju.
Hvata li poglede?
Komentirali smo par puta kako, iako nedvojbeno pojava na cesti, A8 hvata manje pogleda od S-klase i BMW sedmice. Upravo to je možda i najveća prednost te razlog zašto se često nalazi u voznim parkovima dužnosnika i upravnih odbora.
Ako ste slučajno u gužvi i ne želite prekidati usred poglavlja, savjetujemo da stanete ovdje i nastavite kada nađete vremena. Pogled iznutra i multimedija u ovom automobilu obuhvaćaju toliko sadržaja da smo mogli i napraviti zasebne članke za njih, ali nismo htjeli komplicirati stvari.
POGLED IZNUTRA
Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?
Krenut ćemo od manje zanimljivog prema zanimljivijem. Ručica mjenjača je ugodna pod rukom te ujedno može poslužiti i kao naslon za dlan dok tipkate po donjem ekranu, ali A8 ne posjeduje ekskluzivna prava na nju pa se ona nalazi i u drugim Audijevim modelima. Volan je, naravno, grijan te ima četiri kraka na koje su ljudi imali svakakve negativne komentare, ali nama se sviđa više nego trokraki ‘sportski’, osobito u ovakvom autu. Da vam jednom riječju možemo opisati kakva su sjedala, jednostavno bi rekli - odlična. Međutim, da tako odgovaramo na pitanja nitko nas ne bi čitao. Ovdje ćemo pričati o prednjim sjedalima jer stražnja imaju vlastitu osobnu iskaznicu. Sjedala su električno podesiva s memorijom, grijana i ventilirana s funkcijom masaže te u potpunosti izvedena u pravoj crnoj koži uz male natruhe alcantare na vanjskoj strani vozačevog i suvozačevog sjedala. Udobnosti ćemo se dotaknuti u dojavama, stoga se strpite do kraja.
Gdje mogu pospremiti stvari?
Genijalni pretinci s kojima se do sada nismo susreli su ladice ukomponirane u naslone za ruku u svim vratima, sprijeda i straga. Bežični punjač za mobitel nalazi se ispred prednjeg i stražnjeg naslona za ruku, ali nije namijenjen za sve Ultre i Max-ove koje kupujete danas, iako je automobil iz 2018. godine. Cupholderi su sprijeda sakriveni u pretincu pored mjenjača, a straga se izvlače iz centralne konzole. Pretinci u vratima su obloženi kako bi stvari potiho plesale u njima, a ostali pretinci poput glove-boxa, džepova u sjedalima i slično ne zaslužuju nikakve detaljnije opise. Zaključak je da će vam biti i više nego dovoljno mjesta za sve što mora biti vidljivo, pa i nevidljivo.
Što ima zanimljivo od opreme?
Bang & Olufsen 3D Advanced Sound System sa zvučnicima koji se izvlače kao gljive prilikom paljenja i zvuče odlično, svi sigurnosni sistemi koji vam padaju na pamet poput lane assista, adaptivnog tempomata, side assista i slično, keyless entry i go, head-up display, panoramski krov, zračni ovjes, automatsko parkiranje, gumb za otvaranje garažnih vrata, prednje i stražnje senzore s rikverc kamerom, ali zanimljivo, nije imao 360 kamere što smo definitivno očekivali. Vrata imaju soft close te su kvake električne - ne otvarate ih povlačenjem već se osjeti jedan blagi “klik” koji otvara vrata. Ne znamo koji je točno od milijun kožnih paketa u interijeru, ali krov je bio od mikrofibre, koža se nalazila na centralnom dijelu volana, dashboardu, donjem dijelu vrata i praktički svugdje gdje smo bilo što pipali.
Situacija na stražnjoj klupi?
Situacija na stražnjoj klupi zaslužuje vlastitu sliku. Osim izobilja prostora koji se u Lang verziji nalazi u kojem će i poveći ljudi moći potpuno ispružiti noge, postoji još niz sadržaja koji ukazuje na to da je stražnje sjedalo fokus ovog automobila. Sjedala su grijana (ali ne i ventilirana!), podesiva na struju s memorijom i masažom. Gumbi za memoriju i za prebacivanje sjedala u poluležeći položaj nalaze se na vratima, a u sredini se nalazi mali tablet koji je moguće izvaditi i pored kojeg su tipke za namještanje stražnjih sjedala, kao i suvozačkog sjedala kako bi dobili maksimalan prostor. Pomoću tableta možete upravljati klimatizacijom, funkcijama masaže, grijanjem sjedala te podizati i spuštati sjenila. Također, putnici straga imaju gumb za otključavanje i zaključavanje što implicira da su oni ti koji drže konce u ovom automobilu. U stropu se nalazi osvijetljeno ogledalo za svakog putnika, a preostala dva ekrana ćemo proći u multimediji.
...ako ste mislili da ne ide dalje od ovoga, postoji i još "jači" paket za stražnja sjedala gdje se kompletno gubi centralno sjedalo i centralna konzola je fiksna, a u njoj se nalaze stolići na izvlačenje, iza je hladnjak, iz suvozačkog sjedala se spušta naslon za noge, postoji funkcija masaže stopala...
Prtljažnik?
A8L nudi samo 505L prtljažnog prostora što je sasvim dovoljno s obzirom na to da veće gotovinske transakcije više nisu dozvoljene.
MULTIMEDIA
Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?
Preostalo nam je još pet ekrana za pokriti. Sprijeda se nalaze dva touchscreena, gornji koji sadrži uobičajene funkcije multimedije veličine 10.3’’ i donji, sporedni ekran veličine 8.6’’. Na donjem ekranu nalaze se kontrole klimatizacije, grijanja i ventilacije sjedala, otvaranje garažnih vrata itd., a moguće se isprogramirati i prečace za navigaciju do doma, posla, ljubavnice itd. Također, kada krenete upisivati destinaciju u navigaciju donji ekran pretvara se u touchpad na kojem možete pisati cijele riječi.
Straga se nalazi Rear Seat Entertainment koji uključuje dva Android tableta koji služe kao produžetak prednjeg Infotainmenta. Prikazuju razne informacije o vožnji, možete mijenjati radio stanicu, unijeti drugačiju destinaciju na navigaciji i slično, a pored toga mogu se koristiti i kao “običan” Android tablet jer ima ugrađen Google Play store. Nadalje, tablet je moguće maknuti s držača te ima ugrađenu prednju kameru pa je moguće na njemu odrađivati i video pozive. Sugeriramo da zaključate većinu tih funkcija ako vozite klince iza.
Zanimljivosti?
Otvori za ventilaciju kada je automobil ugašen ili ugasite klimu su skriveni iza drvenih umetaka koji se otvaraju prilikom paljenja. Također, ono što je inače kotačić za otvaranje i zatvaranje otvora za ventilaciju je u ovom automobilu touch screen. Navigacija prati lokacije na koje često idete u neko doba dana i automatski vam sugerira tu lokaciju kada sjednete u auto. Je li to korisna ili loša funkcija, sami procijenite.
MATRIX svjetla smo već spomenuli izvana, ali te perverzije se nastavljaju i unutra. Ovaj primjerak je opremljen MATRIX svjetlima za čitanje gdje straga, pomoću već spomenutog tableta na centralnoj konzoli, možete točno usmjeravati gdje i koliko jako svjetlo želite tako da slučajnno niti jedna zraka svjetlosti ne bi bila bezveze potrošena.
Kako se mogu povezati?
Bluetooth, bežični Apple CarPlay i AndroidAuto. Ako stavite SIM karticu, možete svojim putnicima ponuditi i Wi-Fi. Priključaka ima dovoljno za napuniti sve uređaje iz kućanstva - dva USB priključka te SIM i SD utor sprijeda, a straga se u naslonu za ruke nalaze još dva USB priključka. Ispod ventilacije straga je mali pretinac u kojem je kućna 230V utičnica i upaljač.
(Ne)obična instrument tabla?
Klasičan, vrlo konfigurabilan Audijev virtualni kokpit. Najneobičnija stvar je već spomenuti Night Vision Assistant za kojeg nismo našli praktičnu svrhu u praksi, osim da možete kompića uslikati u njemu.
TEHNIČKI PREGLED
Što je ispod haube?
50 TDI dizelaš s 286 konja. Ako se do sada niste upoznali s Audijevom nomenklaturom modela, 50 TDI označava 3.0 V6 dizelski motor.
Što mijenja brzine?
Automatski Tiptronic mjenjač s 8 brzina.
Koliko goriva stane u njega?
U njega stane 72 litara dizelskog goriva, ako pripazite to će biti dovoljno za 1000 kilometara.
Koliko troši?
Na autocesti će se potrošnja kretati oko sedam litara, a dok automobil stoji upaljen i čeka da sastanak završi, nije ni bitno.
Pogon je na…?
Quattro, kako bi premijera mogao izvući iz svih problema u kojima se nađe.
DOJAVE IZA VOLANA
Audi A8L u produljenoj verziji automobil je u kojem je namijenjeno da vas voze, a ne da vi vozite. Međutim, nama je jednako dobro bilo na oba mjesta i ne bi se žalili da mi moramo voziti. Prvo da riješimo situaciju koja se tiče motorizacije - 50 TDI zapravo je najslabiji automobil kojeg možete odabrati. Obično kada je riječ o najslabijem motoru kažemo da mu fali snage, ali ovdje nije tako. Uostalom, trenutno je jedina dizelska opcija u ponudi 50 TDI. S njim nećete voziti utrke, nećete uživati na magistrali, ali na autocesti pri 130 (+40) km/h osjećat ćete se istovremeno kao da ste u koncertnoj dvorani i na masaži.
Nadalje, auto je iznimno udoban. Uvijek je teško preko slika reći koliko su sjedala udobna, ali ovo je jedna od rijetkih, ako ne i jedina situacija kada smo se jednoglasno složili oko njihove udobnosti. Prije nešto više od godinu dana vozili smo novu Mercedes-Benz S-klasu, ali nije nam ostavila ni približno ovakav dojam udobnosti. Trebamo biti fer i reći da je ova A8-ica u produljenoj verziji sa zračnim ovjesom što joj sigurno daje dodatnu udobnost.
Kakve joj zamjerke nalazimo? Prvo, uz svu ovu opremu falilo nam je ventiliranje sjedala straga i 360 kamere pogotovo, uzevši u obzir goleme dimenzije. Naravno da to nije potrebno, ali mijenjali bi Night Vision asistent i MATRIX svjetla straga u bilo kojem trenutku za tu opremu.
Za kraj, kao što smo već spomenuli, reputacija Audija A8 može biti i plus i minus za vas. Čini nam se da su BMW sedmica i Mercedes S-klasa puno veće pojave na cesti i nose jači pedigre. Je li to nužno mana? Naravno da nije i sigurni smo da vlasnici Audija A8 jako dobro znaju zašto su baš njega odabrali.
ZA PRAVO NJUŠKALO
Koje su mi alternative?
Ako želite izbjeći prelazak u neusporedivo višu cjenovnu kategoriju prema Maybachu, Rolls-Royce-u i Bentleyu, jedine alternative su produljena Mercedes-Benz S-klasa, BMW serije 7 i Lexus LS.
Koliko košta?
Ovaj primjerak je nažalost prodan, ali cijena se kreće oko 60.000 €.
Kako ga mogu nabaviti?
Klikom na…