Iznimno udobno plovilo.

Citroen C5 SX 2.2 HDi

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Prva generacija francuske limuzine koja je u međuvremenu stigla otići na vječna lovišta i ponovno uskrsnuti. Punoljetni Citroen C5 s 250.000 kilometara koji je ujedno i prvi Citroen s ‘Cx’ nomenklaturom (C3, C4, C6…).

Koje je boje i veličine?

Automobil je crne boje koja nas je na nekim mjestima napustila, a veličine je sitno iznad 4,62 metara što bi u danas konkuriralo limuzinskoj verziji Toyote Corolle.

Kakva su svjetla?

Svjetla su u potpunosti halogena te ih zavolite svaki put kada rikne žaruljica i znate da ne morate u banku po nenamjenski da riješite taj problem. Ne bi bilo na odmet ni da ih polirka malo pomazi.

Kakvi su kotači?

Kotači su veličine 215/55R16 čija je jedina karakteristika da su skuplje od normalnih širine 205. Set zimskih Mišelinki košta kao četvrtina auta. Francuskoj eleganciji i posvećenosti detaljima na ovom automobilu svjedoči činjenica da je Citrojen odlučio sakriti vijke za kotače malim plastičnim poklopcem, jer nitko ne treba gledati crne šarafe na kotačima.

Hvata li poglede?

Spojler bi mogao privući par zbunjenih pogleda, a vlasnik se i dan danas okrene za njim da ne zaboravi gdje je parkirao.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Iako volan izgleda kao da je napravljen od gume, ako se dobro zagledate primijetit ćete da ga je nekoć davno krasila koža. Međutim, kožni volan davno je izgubio bitku s vremenom i rukama stoga pripremite vlažne maramice kako bi mogli obrisati ruke nakon, uzbuđenja, jel’. Sjedala su pak, kožna, iznimno udobna, grijana i električno podesiva što i dan danas zaslužuje pohvale. Također, gumb za grijanje sjedala nije gdje ga očekujete već pored sjedala pa se može dogoditi da ni ne primijetite da je upaljeno. Naslon za ruku ne nalazi se na sredini već je integriran na sjedala. Ručica mjenjača vrlo je obična i nemamo posebnih komentara na nju.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Na toliko mjesta da pospremljene stvari više nećete moći pronaći, a policija će se namučiti prilikom pretresa vašeg automobila. Osim uobičajenih pretinaca, krenimo redom s navođenjem neobičnih:

  • u prednjim vratima nalazi se dodatni zatvoreni pretinac iza klasičnog otvorenog

  • s lijeve strane volana nalazi se mali zatvoreni pretinac i držač za čaše iznad njega

  • ispod kontrola klime nalazi se mali pretinac i još manji nedefinirani pretinac koji istini za volju, ne služi ničemu.

  • ispod vozačkog i suvozačkog sjedala nalazi se ladica

  • putnici straga imaju držače za čaše i mali pretinac u naslonu za ruku

  • “džepove” na prednjim sjedalima koji su u potpunosti od kože

  • odlazak na smučanje u francuskim Alpama olakšano je zbog otvora za skije

Što ima zanimljivo od opreme?

Ovaj auto solidno je opremljen, čak i za današnje standarde. Posjeduje stražnje parking senzore, dvozonsku automatsku klimu, retrovizore na struju i tempomat. Od zanimljivijih stavki, tu su dvostruki viziri za sunce, zavjese na stražnjem prozoru i hidropneumatski ovjes. Da ne ulazimo previše u tehnikalije, u pitanju je ovjes koji kombinacijom plina i tekućine diže i spušta automobil ovisno o brzini - pri višoj brzini ga spušta, a pri nižoj ga diže kako bi imao veći ground clearance. Naravno, navedeno je moguće napraviti i ručno putem tipkica.

Situacija na stražnjoj klupi?

Dovoljno prostora za glavu i noge, a udobnije je nego u većini današnjih automobila.

Prtljažnik?

Osim što je s 456 litara poprilično velik, C5 prve generacije nije limuzina nego hatchback što uvelike povećava iskoristivost gepeka.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Nad multimedijom imate apsolutnu kontrolu. Koliko platite aftermarket sustav, toliko multimedijalni ćete i biti. Vlasnik primjerka na testu odlučio se za modernu verziju Alpininog radia na touchscreen koja se izvlači prilikom paljenja. Na vrhu centralne konzole nalazi se mali ekran s osnovnim informacijama poput vremena, vanjske temperature i datuma.

Zanimljivosti?

Iako volan nema nikakve tipke, kontrole radia desno od volana u obliku zasebne ručice zadržale su se sve do danas. Možemo potvrditi iz prve ruke da je to odlično rješenje.

Kako se mogu povezati?

Ljudi, 2003. godina je u pitanju. Britney Spears je u prime-timeu, Lidija Bačić postala je punoljetna, a kad kakate čitate novine ili deklaracije na deterdžentima za pranje. Zaključak, nije vam bitno kako se možete povezati.

(Ne)obična instrument tabla?

Čak je i vrlo zanimljiva. Horološki fanatici zaljubljeno će gledati u natpis Jaeger ispod brzinomjera, a svima ostalima neće biti jasno čemu služi 6 zasebnih cajgera na instrument tabli.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

2.2 HDi motor sa 136 ks i 320 Nm.

Što mijenja brzine?

Ručni mjenjač s 5 brzina.

Koliko goriva stane u njega?

Poprilično impresivnih 68 litara.

Koliko troši?

Nije baš najzeleniji… potrošnja se uobičajeno kreće između 8 i 9 litara.

Pogon je na…?

Prednje kotače.

DOJAVE IZA VOLANA

Citroen C5 predstavljen je 2001. godine kao nasljednik Xantie, proizvodio se u dvije generacije pa je ponovno oživljen kao C5 X ove godine. Najveći plus ovog automobila kombinacija je udobnih sjedala i ovjesa. Čak i nakon skoro 20 godina, sjedala su u vrlo dobrom stanju (čime se volan ne može pohvaliti) i bez problema bi na sat vremena ubili oko na dužem putovanju. Također, vidljivo je kako je ovo dobro specificiran automobil zato što je već tad imao stavke opreme koji se ni danas ne smatraju standardom poput električnih grijanih sjedala. Također, ugodno su nas iznenadili pretinci kojih je danas iz nekog razloga sve manje i manje, a sve su nam potrebniji.

S druge strane, vozne karakteristike mu nisu jača strana. Motoru treba dosta vremena da se zavrti i iz nekog razloga ostavlja dojam kao da je auto slabiji nego što je. Zbog ovjesa i francuskih korijena nije najagilniji u zavojima, ali to nikada nije ni bio primarni cilj ovog automobila.

Kako je automobil na testu svoj cijeli životni vijek proveo kod jednog vlasnika, mogli smo iz prve ruke saznati s kojim problemima se susreo. Nakon 250.000 kilometara, najviše problema bilo je oko elektronike što je i bilo za očekivati. Neki ljudi su imali problema s hidraulikom, ali na sreću, do tog još nije došlo.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

Glavni konkurenti tog doba bili su Peugeot 406 (kasnije 407), Renault Laguna i Opel Vectra.

Koliko košta?

Ovaj primjerak nije na prodaju, ali ovisno o stanju, cijene se kreću iznad 2.000 €.

Previous
Previous

Kupuje se po kvadratu

Next
Next

Tik do savršenstva.