Kupuje se po kvadratu
Mercedes-Benz GLS 350d 4Matic AMG
POGLED IZVANA
Tko je danas s nama?
Danas je s nama najveće “Sportsko korisno vozilo”(SUV) iz Mercedesove ponude. Riječ o drugoj generaciji koja je predstavljena 2013. godine pod nazivom Mercedes GL klasa, a testirani model je fejsliftana verzija koja se prodavala pod novim imenom - Mercedes-Benz GLS. Naš primjerak je iz 2017. godine i prešao je tek nešto sitno iznad 90 tisuća kilometara.
Koje je boje i veličine?
Svaki GLS na cesti zauzima gotovo 10 m2 prostora što je veće od nekih stanova za najam u ponudi. Duljina od 5.13 i širina od 1.93 metra daju vam mogućnost da se natječete s kamiondžijama - “Tko ima većega”. Boja je crna što nas ne čudi jer gotovo nikad na cesti ne viđamo GLS drugih boja.
Kakva su svjetla?
Mercedes ih opisuje kao inteligenta, dinamična i više zračna, ali svi znamo da je to zapravo samo puno kompliciranih izraza za opisati Matrix LED farove. Stop svjetla također su LED te njihov intenzitet navodno ovisi o dobu dana.
Kakvi su kotači?
Kakav bi to Mercedes bio da ne leži na AMG felgama. Dizajn je često viđen na raznim Mercedesima i još nam uvijek izgleda odlično. Problem se pojavljuje u činjenici da su na ovom automobilu u veličini od 21”, a izgledaju granično premaleno.
Hvata li poglede?
GLS ne možete promašiti koliko god htjeli jer je jednostavno ogroman. Ako tražite “Evo mene ja doš’o!” automobil, na pravom ste mjestu.
POGLED IZNUTRA
Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?
Nekom logikom GLS bi trebao biti S-Klasa u SUV obliku. Nažalost moramo vas razočarati jer interijer GLS-a, iako odlično opremljen i visoke razine percipirane kvalitete, jednostavno ne odaje dojam “Flagship” modela. Neki će nas prozvati sitničavima, ali na središnjoj konzoli vrlo se lako pronalazi komad grube tvrde plastike kojem nije mjesto u automobilu ove klase. Dobar primjer su kožna sjedala koja su grijana, ventilirana i električno podesiva s memorijom te ispunjavaju sve kriterije “luksuznih” siceva, ali jednostavno izostaje onaj osjećaj udobnih fotelja kakve pronalazimo u S-Klasi. Grijani volan ni po čemu se ne ističe pored ostalih Mercedesovih modela, kao ni ručica mjenjača koja se nalazi na stupu volana. Zaključak je da su dečki iz Mercedesa mogli malo više uložiti u interijer perjanice svoje SUV ponude.
Gdje mogu pospremiti stvari?
Pretinaca nasreću ima na pretek i solidne su zapremnine. Vozaču i suvozaču na raspolaganju je veliki pretinac koji skriva dva USB utora i nalazi se ispod središnjeg naslona za ruku, kao i džepovi u vratima. Glovebox i krovni pretinac pristojne su veličine, a stražnji putnici osuđeni su na mrežice i maleni pretinac gdje je nekoć bila pepeljara. Pića možete odložiti u grijane ili hlađene držače za čaše.
Što ima zanimljivo od opreme?
Popis osnovne, a i dodatne opreme prilično je dugačak. Vozač u svog GLS-a ulazi i pali ga bez vađenja ključa iz džepa. U vožnji mu pomaže Distronic adaptivni tempomat s držanjem vozila u traci i upozorenjem na vozila u mrtvom kutu. Za parkiranje tu je 360 kamera uparena s prednjim i stražnjim parking senzorima. Klimatizacija je četverozonska te čak i stražnji putnici mogu grijati svoje stražnjice. Svi putnici mogu uživati u panoramskom krovu i Harman Kardon audio sustavu. Zanimljiva je i prisutnost kolokvijalno zvanog Webasto grijanja kojeg nažalost nismo imali prilike probati. Definitivno najkul komad opreme su električni leptir prozori koji služe trećem redu sjedala.
Situacija na stražnjoj klupi?
Ovaj GLS nema jednu, već dvije stražnje klupe ili je redovna stražnja možda srednja klupa? Nema veze, bitno je da automobil može primiti sedam putnika s vozačem. Mjesta za noge nema puno u drugom redu, a u trećem je ono gotovo nepostojeće. Putnici osuđeni na treći red barem će imati gdje odložiti svoja pića i nasloniti ruke. Trećem redu sjedala pristupa se pritiskom dugmića, koji se nalaze na samom sjedalu čime se drugi red sjedala miče s puta i otvara prolaz u treći red. Sjedala u trećem radu se također dižu i spuštaju pritiskom na dugmić u prtljažniku, a na njima ima mjesta za klince.
Prtljažnik?
295 litara je na raspolaganju ako su drugi i treći red u pogonu. 680 litara ako je samo drugi, a ako i njega spustite dobivate Mercedes Benz V-Klasu.
MULTIMEDIA
Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?
Moglo bi se reći da se multimedija nalazi posvuda u ovom automobilu i to ne na pozitivan način. Ekran od 8.4” se nalazi na vrhu središnjeg grebena. Set tipki nalazi se neposredno ispod ekrana, dok je joystick ispod kojeg je kotačić smješten na središnjoj konzoli. Prečaci za izbornike su na spomenutim dugmićima, a joystick i kotačić se koriste za odabir različitih izbornika.
Usporedba s konkurencijom?
Mercedesov Command je skoro po svemu godinama iza BMW-ovog iDrivea i Audijevog MMI-a. Funkcionalnosti konkurentnih sustava su prisutne, ali jednostavno se vidi da je Command osmišljen za neko prošlo vrijeme.
Kako se mogu povezati?
Preko već dva spomenuta USB-a u pretincu ispod naslona za ruku i Bluetoothom. Apple CarPlay i Android Auto su dostupni ako imate žnjoru.
(Ne)obična instrument tabla?
Ista kao i u ostalim Mercedesima tog doba. Digitalne opcije tada nije bilo, a danas nema analogne.
TEHNIČKI PREGLED
Što je ispod haube?
350d označava 3.0 litreni V6 dizelski motor sa zdravih 255 konja.
Što mijenja brzine?
Automatski mjenjač koji konstantno bira između čak 9 brzina i “low-range” mjenjač koji je dio “off-road” paketa.
Koliko goriva stane u njega?
Točno 100 litara.
Koliko troši?
Sve što dobijete ispod desetke u prosjeku, trebate proslaviti.
Pogon je na…?
Sva četiri kotača.
DOJAVE IZA VOLANA
Prvo ćemo se dotaknuti slona u sobi i odmah utvrditi da je GLS relativno lagan automobil za voziti te je prilično upravljiv. Problemi počinju tek u uskim garažama i malenim parkirnim mjestima gdje je izlazak iz automobila uvelike otežan.
Moguće je da su naša očekivanja od ovog automobila bila previsoka, ali ih on jednostavno nije ispunio. Motor je adekvatne snage i nije pretjerano bučan, ali ne odaje osjećaj snage kakav bi tražili u automobilu ovakve mase i pedigrea. Mjenjač radi dobro i glatko mijenja iako mu nekad treba dosta vremena da odluči što želi. Najveće zamjerke imamo na udobnost s obzirom na to da je GLS opremljen zračnim ovjesom. Gotovo svaka rupa i neravnina na cesti se osjeti, izuzev onih koje amortizira velika masa ovog automobila. Iskreno nam nije jasno zašto bi netko racionalno odabrao ovaj automobil preko S-Klase, ali tržište nas svaki dan ponovo iznenadi kako prosječni kupac nije racionalan. Ako želite biti najviši i najveći na cesti rijetko koji automobil će vam to pružiti osjećaj kao GLS. Također, sedam sjedala vrlo dobro dođe velikim obiteljima ili veoma društvenim pojedincima.
Zaključak je da bi racionalno bilo uzeti S-Klasu ako želite luksuznu limuzinu ili V-Klasu ako imate više od troje djece. No ako želite kompromis između toga, postali ste sretni kupac Mercedes GLS-a.
ZA PRAVO NJUŠKALO
Koje su mi opcije?
Koje su mi alternative?
Prvo nam na pamet pada Range Rover, a odmah iza njega Audi Q7 i Volvo XC90. Kada je ovaj automobil izašao BMW X7 još se nije prodavao, ali danas je on direktan konkurent GLS-u.
Koliko košta?
Kao cijena kvadrata luksuzne novogradnje u Zagrebu. 6230 EUR po kvadratu, točnije, 62 300 EUR vas dijeli od ovog deset kvadratnog automobila.
Kako ga mogu nabaviti?
Klikom na…