Vrag je u detaljima

Fiat 500X 1.4 MultiAir Lounge

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Fiat 500X što u prijevodu znači da je riječ o povišenoj verziji Fiata 500, iako ne dijele istu platformu. 500X je u srodstvu s Jeep Renegadeom i zanimljivo je da će nadolazeći Alfa Romeo Tonale ležati na produženoj verziji iste platforme.

Koje je boje i veličine?

Talijani znaju da njihovi automobili prolaze uskim ulicama srednjovjekovnih gradića stoga su se potrudili zadržati relativno kompaktne dimenzije. 500X dug je 4.25 i širok 1.79 metara kako bi barem imali šansu u borbi sa spomenutim ulicama. Gledajući ovaj automobil u ustima nam se pojavljuje okus bijele kave jer boja neodoljivo podsjeća na taj napitak.

Kakva su svjetla?

Sprijeda i straga su obične halogen žarulje te iako ne škode izgledu, u 2018. su se mogli i više potruditi da ne lupite divlju životinju u Toskani po noći.

Kakvi su kotači?

Oku ugodni dizajnom i taman veličinom. Za gume koje idu na ove kotače od 17” nije potreban nenamjenski kredit, a opet odgovaraju proporcijama automobila.

Hvata li poglede?

Ne pretjerano, ali sigurno više od konkurencije.

Fiat 500X 1.4 MultiAir Lounge

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Cjelokupni interijer odaje dojam puno skupljeg automobila. Volan je mekan na dodir kao i svaka kožom obložena površina. Sjedala su grijana i relativno neobičnog dizajna, ali od nas definitivno dobivaju odličnu ocjenu. Ručica mjenjača je malo prevelika, ali to ćemo joj oprostiti jer “kugla” odlično izgleda. Zanimljivo je koliko u Fiatu paze na detalje. Dobar primjer spomenutog jest gravura oznake “500” na gumbu koji drži kožu oko ručice mjenjača. Razina personaliziranih detalja nije kao na Abarthu, ali moramo priznati da je iznad konkurencije.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Ispred suvozača imate čak dva prilično prostrana pretinca. Spomenuti nadoknađuju onaj maleni ispod središnjeg naslona za ruku. Džepovi u vratima su pristojne veličine i primili bi veliku bocu Jane.

Što ima zanimljivo od opreme?

Klimatizacija je dvozonska. Sve je automatsko, od svjetala do brisača. Tempomat je nažalost običan, ali zato imate upozorenje na izlazak iz vozne trake. Sjedala će vam grijati stražnjicu, volan ruke, a leđa ćete si upotporiti na struju. U vašeg Fiata ulazit ćete i paliti ga s ključem u džepu.

Situacija na stražnjoj klupi?

Omanji Talijani se neće žaliti, visoki Skandinavci hoće, a naši će tražiti manu.

Prtljažnik?

Manji je od konkurencije, ali možete skrivati stvari ispod pomične podnice.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Multimedija je na prilično dobroj poziciji, na vrhu središnjeg grebena. Ekran je prihvatljive veličine i kao većina sustava, koristi se dodirom. Drago nam je da bar osnovnim funkcijama oko radija možete upravljati “kotačićima”. Grafike i responzivnost su osrednje razine, ali su zato sve funkcionalnosti prisutne. Navigaciju nismo imali vremena probati, ali ionako ćete koristiti vlastiti smartphone.

Zanimljivosti?

Ako dobro promotrite fotografiju volana primijetiti ćete da nigdje nema tipki za upravljanje glasnoćom. Prvo što ćete pomisliti “Ah Talijani”, no istina je zapravo potpuno drugačija. Tipke za upravljanje glasnoćom nalaze se sa stražnje strane volana što je zapravo odlično rješenjem, ako znate da postoji.

Kako se mogu povezati?

Od povezivosti dostupne su vam FM/AM i DAB radio (koji je od nedavno postao gotovo beskoristan). Bluetooth za puštanje glazbe ili telefoniranje i “žičani” Apple CarPlay te Android Auto.

(Ne)obična instrument tabla?

Ko’ Porše Macan, samo drugačiji raspored. 3 okrugla otvora, jedan ekran, brzina i okretaji. Iznenađujuće dobro osmišljeno za Talijana.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Živahni 1.4 turbobenzinac sa 138 konja. Dovoljno za zabavu i zadovoljan novčanik.

Što mijenja brzine?

Vi s mjenjačem koji ostavlja dojam znatno bržeg automobila.

Koliko troši?

Kompjuter tvrdi 7.3L, ali znamo da malo laže pa ćemo reći 8L/100km.

Pogon je na…?

Prednje kotače. Dostupan je i na sve kotače, ali, realno vam ne treba.

DOJAVE IZA VOLANA

Prvo što moramo pohvaliti jest 1.4 litreni motor. Vrlo je živahan i kao da traži da ga razvučete do crvenog. Talijani su uvijek znali stvoriti zabavnu atmosferu u automobilu te 500X nije ništa drugačiji. Prilično je udoban preko gradskih rupa čemu doprinose 17’’ kotači koji su optimalne veličine za ovaj auto. Volan je direktan i u kombinaciji s ovim motorom čini dosta dobru kombinaciju za življu vožnju magistralnim prometnicama.

Ono što moramo spomenuti, iz perspektive suvozača jest - ako pogledate kontrole klimatizacije, vidjet ćete kako su one najbliže koljenima suvozača, tako da vam lijevo koljeno konstantno udara u kontrole i pije živce.

Na prvi pogled bili smo iznenađeni količinom opreme i samim izgledom 500X-a, a na drugi dojam je ta iznenađenost još više narasla zbog toga što smo shvatili koliko je sve ugodno na dodir. Koža ostavlja dojam puno skupljeg automobila, jednako kao i posvećenost detaljima. Uz spomenuti detalj na mjenjaču, tu je i nekolicina potpuno nebitnih, ali zanimljivih stvari poput otiska ‘500 Tools’ u prtljažniku, štika na sjedalima ili broja 500 ispred suvozača koji će vam svaki dan bacati osmjeh na lice.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

Konkurenti cjenovno bili bi Mazda CX-3 ili pak Honda HR-V, ali mi bi ga bez problema svrstali bliže premiumima kao što je Q2.

Koliko košta?

119.900 HRK ćete platiti, ali unutra ćete se osjećati kao da ste platili 239 800 HRK.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

SUPERBno vozilo

Next
Next

‘Mogu’, ali nisam krkan.