‘Mogu’, ali nisam krkan.

Volvo XC90 D5 AWD

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Prvi Volvo SUV, prva generacija XC90 modela i jedan od najsigurnijih automobila svog doba - Volvo XC90 iz 2007. godine. Radi se o facelift modelu kojeg je najlakše raspoznati po stražnjim svjetlima.

Koje je boje i veličine?

XC90 na vagu donosi malo preko dvije tone, a dug je 4,81 metar. Po gabaritima točno odgovara kategoriji gdje se trebao pozicionirati - kao alternativa BMW X5 i Mercedesu ML. Boja nam je stavila osmijeh na lice jer ‘Napokon imamo nešto što nije crno!’. Trula višnja, bordo ili pak tamno crvena, priznajemo sve.

Kakva su svjetla?

Ona bitna (glavna) su Xenon, ostalo sve su žaruljice. Za sve koji su ikada razmišljali kako najlakše raspoznati pre i post 2007. XC90, otkrivamo vam tajnu - preko zadnjih svjetala. Pre-facelift ima u donjem dijelu dva kružića za žmigavce i rikverc, a faceliftani ima to u kvadratu, kao što vidite na slikama.

Kakvi su kotači?

Trenutno se vozi na 17 zollnim Alu felgama vrlo običnog dizajna. Ljetne su klasične Volvo felge, 6 krakova koji se na kraju razdvajaju u 12 krakova i naravno, zoll su veće od zimskih.

Hvata li poglede?

Zaista ne znamo kako i zašto bi vas itko lovio pogledom u Volvu XC90. Eventualno ako imate V8 motor i naiđete na nekoga tko stvarno zna što gleda.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sjedala su kožna i iz nama nepoznatog razloga vrlo skliska. Nije to slučaj samo kod ovog XC90 jer smo bili u doticaju s još 2 primjerka i svaki je imao istu sklisku situaciju. Što se udobnosti tiče, podešavanja imate velik broj, tako da čisto sumnjamo da nećete moći naći ugodnu poziciju. Volan je također prekriven kožom i ima malo kamionski ‘đir’. Ručica mjenjača je u odličnom stanju, no, to nije zbog toga što se nije koristila već je pretapecirana. Imajte na umu da je ovaj XC90 prešao preko 350 000 kilometara.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Iako se radi o velikom automobilu, pretinci nisu ništa vrijedni pažnje. Središnja konzola, u vratima, pretinac za rukavice te cupholderi iza mjenjača i straga.

Što ima zanimljivo od opreme?

Prema riječima vlasnika ovaj XC90 na popisu opreme selektirao je sve osim multimedijskih ekrana straga. Na popisu su uobičajene stvari poput grijanja sjedala, navigacije, sjedala na struju s memorijom i sličnog.

Od zanimljivosti tu je ugrađeni telefon, nadzor mrtvog kuta, šiber, samozatamnjujući retrovizor s prikazom strane svijeta, nožna ručna i ono najzanimljivije, integrirano povišenje kako bi manja djeca mogla sjediti na zadnjoj klupi bez sjedalice.

Situacija na stražnjoj klupi?

Stražnja klupa je prostrana i bez problema ćete sjediti i na dužim putovanjima. Međutim, ako stražnja sjedala uspoređujemo s prostorom koji automobili te klase danas imaju, napredak je vrlo vrlo vidljiv.

Prtljažnik?

Bezbrižan. Nećete imati problema niti sa skijanjima niti s ljetovanjima.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Multimedija se nalazi na tri mjesta (dva sprijeda i jednom straga). Ekrančić u sredini koji služi za radio, telefon, CD i sve ostale funkcije, a tu je i navigacija koja izlazi iz zvučnika na upravljačkoj konzoli. Ekrančićem upravljate pomoću kotačića i dugmića lijevo i desno od samog ekrana, a navigacijom putem prekidača na stražnjoj strani volana. Zanimljiva je multimedija na stražnjoj klupi. Iako ovaj model nije specificiran s ekranima straga, Volvo je putnicima dao na raspolaganje nešto poput mini radija (zadnja fotka niže). Radi se o setu od 3 tipke i potenciometru gdje ukopčate AUX slušalice i niste primorani slušati Antenu ili Otvoreni, već si rokate Extru.

Usporedba s konkurencijom?

BMW je već imao iDrive, a Mercedesov sustav imao je više od dvije boje jednako kao i Audijev. Također, niti jedan od njih nije bio podijeljen na dva ekrana. Zaključujemo da tada Volvu tehnologija nije bila najjača strana.

Kako se mogu povezati?

Kao što je spomenuto, ovaj automobil ima ugrađeni telefon. Kako bi utilizirali opcije telefona potrebno je operatera tražiti dodatnu SIM karticu koju stavite u automobil i povežete ih. Nedostatak jest to što mobitel ne mora biti u vozilu kako bi Volvofon zvonio. U prijevodu, date Volvo sinu da ode s curom na Sljeme na ‘piknik’, vas kompić zove na pivkana, Volvo na Sljemenu zvoni.

(Ne)obična instrument tabla?

Dosadna s malo karaktera u obliku bijelih obruba. Više pikseliziranih ekrančića davat će vam informacije na jednostavan način.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Ispod poklopca nalazi se motor s 5 cilindara posloženih ‘u red’. Glede konjića, imate ih 185 komada na raspolaganju i vrlo zadovoljavajućih 400 NM momenta.

Što mijenja brzine?

Radi se o Aisin automatiku sa 6 brzina. Iznenadilo nas je da ovaj XC90 dijeli mjenjač s Lotus Evorom, Alfa Romeo Brerom i Toyotom RAV4.

Koliko troši?

Dvanaestica, kombinirano. Nije loše, ali nije ni odlično.

Koliko goriva stane u njega?

68 litara, ako točite premium ode Starčević iz džepa.

Pogon je na…?

prema znački se čini da je ovaj Volvo izgubio ‘All’ u pogonu, ali vlasnik nas uvjerava da je i dalje na sva četiri kotača.

DOJAVE IZA VOLANA

Prije nego se dotaknemo samog vozačkog iskustva i dojmova, bio bi red pričati o odnosu kilometara i stanja automobila. Nakon vožnje i testa prokopali smo oglasnike i shvatili da ne samo da ima veliki broj XC90-tki s preko 350 000 tisuća kilometara, nego su automobili u jako dobrom stanju. Koža ne izgleda istrošeno kao ni ostatak interijera. Zapravo najgore prolaze značke XC90, D5 i AWD straga kojima redovno fali barem jedno slovo, pa se ovo pretvori u C90 5 WD.

Za sve one koji se još nisu susreli s Volvo ključem, on osim tipki za otključavanje/zaključavanje i prtljažnik ima tipku za paljenje ‘zaboravio sam gdje sam parkirao’ funkcije - pale se svjetla i ‘Panic’ tipkalo s kojim palite alarm i sva četiri žmigavca.

Vožnja. 185 konjskih snaga nije baš puno, pogotovo imajući na umu da ovaj Volvo ima preko dvije tone. BMW i Audi u tom vremenu nisu niti nudili verziju s ispod 200 ks dok je ML imao jedan model sa 192 ks i V6 motorom. No, snaga nije jedini problem, nego tromost i zanošenje koji vam najviše daju do znanja da je ovaj Volvo ipak nastao u jedno prošlo doba. Ali, uz bordo crvenu boju, telefon i navigaciju koja se polagano izvlači iz centralne konzole, ne možete mu osporiti cool faktor.


ZA PRAVO NJUŠKALO

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

Ranije spomenuti X5, Q7 i ML, a od ostalih konkurenata tu su Cayenne i Touareg.

Koliko košta?

Oko 8 tisuća eura će se kretati cijene prije pregovora.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Vrag je u detaljima

Next
Next

Progressivno bolja