Premium Renault
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 180d
POGLED IZVANA
Tko je danas s nama?
Danas nam je na testu facelift prve generacije CLA Mercedesa. Nije riječ o običnoj limuzina-coupe verziji, već o Shooting Brake varijanti koja je zapravo kombinacija dvaju karoserijskih stilova - Coupea i karavana. Testirani primjerak je iz 2019. godine i broji tek sitno ispod 90 tisuća kilometara.
Koje je boje i veličine?
Ostali smo iznenađeni činjenicom da je CLA dugačak 4.63 metara što je čak 17 centimetara više u odnosu na limuzinsku verziju Audija A3 i samo 5 centimetara kraće od C-Klase. Širinom je zato puni bliže konkurentima i ona iznosi 1.77 metara. O običnoj metalik crnoj boji nema se puno za reći, osim da mu bolje stoji od bijele.
Kakva su svjetla?
Drago nam je da možemo konstatirati da se na ovom Mercedesu svugdje nalaze LED žarulje jer je stvarno ružno vidjeti automobil od 40 i više tisuća eura kako osvjetljava cestu halogen tehnologijom.
Kakvi su kotači?
Pogođeni u najmanju ruku. 18” je na ovom automobilu savršen kompromis između držanja ceste i udobnosti, iako je CLA toliko udoban da i 19” ne bi previše narušilo istu.
Hvata li poglede?
Ako imate zavidne prijatelje ili kolege na poslu. Bonus bodovi za rijetkost Shooting Brake-a.
POGLED IZNUTRA
Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?
Percipirana kvaliteta interijera definitivno je najveći plus CLA klase. Gotovo svaki komadić i dugmić ostavljaju dojam trajnosti i robusnosti. Sjedala su, iako jednodijelna i ručno podesiva, prilično udobna. Dobro izgledaju presvučena u kombinaciju Artico umjetne kože i tkanine. Volan je standardno Mercedesov i u odnosu na one iz Audija i BMW-a, najlošiji. Ručica mjenjača koja je montirana na stup volana je apsolutni hit jer ostavlja mjesta za vrlo koristan pretinac u središnjoj konzoli.
Gdje mogu pospremiti stvari?
Osim već spomenutog, vrlo korisnog i uklonjivog pretinca na središnjoj konzoli, kao vlasnik CLA Mercedesa vaše stvari možete pospremiti na sljedeće pozicije: pretinac ispred suvozača, džepovi u vratima i pretinac ispod središnjeg naslona. Ako niste pušač ili ako ne pušite u automobilu, sitne stvari stat će vam i u pepeljaru. Mjesto gdje bi se našao naš najdraži pretinac, onaj pored volana, zauzima prekidač za ručnu kočnicu.
Što ima zanimljivo od opreme?
Odgovor na ovo pitanje je prilično otužan jer ako dobro promotrite kontrole klimatizacije shvatit ćete da ona nije automatska. Nakon što ručno namjestite klimu odjednom će vas zabljesnuti svjetla automobila straga i onda ćete shvatiti da ste ručno trebali zatamniti središnji retrovizor. Nakon ovih edukativnih iskustava ćete se zapitati zašto sam dao ovolike novce, a sve moram sam, no situacija nije baš tako crna kada shvatite da vaša Mečka ima panoramski krov, ambijentalno osvjetljenje, prednje i stražnje parking senzore te keyless entry i go.
Situacija na stražnjoj klupi?
Mračna i skučena. Ako ste viši od 180 centimetara vičite “shotgun” kako bi si osigurali mjesto na prednjem sjedalu.
Prtljažnik?
Prilično impresivnih 495 litara, identično koliko i karavanska C-klasa.
MULTIMEDIA
Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?
Multimedija se nalazi na vrhu središnjeg grebena što je odlično za vidljivost i pristupačnost, ali ne i dizajn jer izgleda kao da su se u zadnji čas sjetili nalijepiti tablet veličine 8". Iskustvo korištenja je osrednje jer zahtjeva od vas da vrtite kotačić i stišćete tipke iznad klimatizacije što nije najudobnije rješenje.
Usporedba s konkurencijom?
Audi i BMW su 2019. godine isporučivali već znatno naprednije sustave od Mercedesovog Commanda.
Kako se mogu povezati?
Bluetooth i dva USB-a su raspoloživi od kojih je jedan za punjenje, a drugi za spajanje.
(Ne)obična instrument tabla?
Pohvale za poveći ekran između cajgera, ali brojke na cajgerima mogle bi biti i malo veće.
TEHNIČKI PREGLED
Što je ispod haube?
180 CDI znači isto što i 1.5 DCi. 107 francusko-njemačkih dizelskih konja.
Što mijenja brzine?
Automatski mjenjač s dvije spojke i sedam brzina.
Koliko goriva stane u njega?
50 litara u šutu mogu popiti francusko-njemački dizelski konji.
Koliko troši?
Pet i pol je prilično dobra prosječna brojka za ovakav automobil.
Pogon je na…?
Prednje kotače kao pravi Francuz.
DOJAVE IZA VOLANA
Za početak jedan disclaimer - Nismo neki luđaci kojima je sve ispod 250 konjskih snaga preslabo i presporo.
Sad kada smo to izbacili na vidjelo vrijeme je da istaknemo jednu katastrofalnu, a možda i opasnu manu ovog automobila. CLA 180d zaista je spor i trom. Do 60 km/h gradske vožnje sve je u redu i čini vam se kako auto sasvim solidno ide, ali kad izađete na magistralnu prometnicu ili čak autoput pripremite se planirati i paziti apsolutno svako pretjecanje ili uključivanje u promet. Mjenjač se ponaša dobro pri laganoj vožnji, ali kada pritisnete gas do kraja iz nekog razloga ne zna koja je brzina optimalna, nego isključivo spušta u najnižu, iako vam je u toj ostalo možda 200 okretaja do “crvenog”. Osobno smo ostali iznenađeni cjelokupnim iskustvom jer su 1.6 TDI motori iz VW grupacije i više nego dovoljni i za veće automobile. Kako ne bi ispalo da je CLA najgori automobil na svijetu moramo pohvaliti iznimnu udobnost i tišinu, kao i upravljivost.
Da zaključimo, CLA je zapravo relativno dobar automobil, ali toplo vas molimo zaobiđite 180d i protegnite se barem do 2.1 litrenog dizelaša u 200d varijanti.
ZA PRAVO NJUŠKALO
Koje su mi opcije?
Koje su mi alternative?
Kliknite na poveznicu i saznajte koja je BOLJA alternativa.
Koliko košta?
Iako ovaj više nije dostupan, cijena sličnog modela koštat će vas 30.000 EUR.
Kako ga mogu nabaviti?
Klikom na…