Pronađite surfera u sebi!
Peugeot 206 1.4i Quiksilver
POGLED IZVANA
Tko je danas s nama?
Najprodavaniji europski automobil od 2001. do 2003. godine, Peugeot 206, u posebnoj Quiksilver verziji. Naš primjerak prelazio je u prosjeku 11.000 kilometara godišnje, a na cesti je od 2001. godine.
Koje je boje i veličine?
Radi se o Quiksilver verziji, tako da mora da je crvene boje. Dug je 3,8 metara, a na vagu je donosio izrazito lakih 950 kg. Danas je čak i lakši.
Zanimljivo je koliko je dizajn ove 206ice bio revolucionaran za sam kraj 20og stoljeća. Ako ga usporedimo s Microm, Coltom, Cliom ili Polom iz tog vremena, potpuno je jasno zašto je 206ica osvajala srca i titule najprodavanijeg automobila u nizu država.
Kakva su svjetla?
S obzirom na starost nije za očekivati ništa drugo osim halogenki. Ako ništa drugo, dizajn je u svoje doba bio futuristički.
Kakvi su kotači?
Felge u promjeru imaju 14 zolla, što je po današnjim standardima komično malo, ali ovo je čisto solidna dimenzija za 206-icu. Dizajn je zanimljiv. Ako pogledate sliku niže, primijetit ćete da na lijevoj strani automobila ratkape idu u pravom smjeru, ali ako pogledamo desnu stranu, obli dio uzorka ide prema naprijed, tj. u obrnutom smjeru od onih s lijeve strane. Izgleda da 206-ica nije za one s OKP-om.
Hvata li poglede?
Jeste li ikada pogledali Peugeotovu The Sculptor reklamu? Ako niste svakako odvojite minutu za to - LINK.
POGLED IZNUTRA
Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?
Sjedala, vrata i poklopac pretinca za rukavice prekriveni su crno sivim flekama koje se na prvu čine kao jedna u nizu nelogičnosti koje redovito nalazimo na francuskim automobilima. No, za one oštrog oka crno sive fleke prikazuju omiljeni im brend surferske robe, Quiksilver. Ako bolje pogledate fotografiju sjedala, primijetit ćete da je vlasnik investirao u navlake što može značiti samo dvije stvari - vlasnik je htio zaštititi Quiksilver navlake jer zna da će njegov Pegi biti kolekcionarski komad i vlasnik je ulagao u automobil.
Volan je kožni, ali vidio je i bolje dane. Tijekom vožnje pitali smo se zašto nije odlučio investirati i u navlaku za volan i mjenjač?
Gdje mogu pospremiti stvari?
206-ica se pokazala kao relativno sadržajna što se tiče pretinaca. Poluzatvoreni pretinci u vratima, mjesta za odložiti mobitel ispred i iza mjenjača, pretinac za rukavice i pladanj iznad njega.
Što ima zanimljivo od opreme?
Možemo se mi rugati pohabanosti ili nepouzdanosti starih Francuza, ali ova 206-ica opremljenija je od tako nam voljenih nijemaca, onih 10 ili više godina novijih. Pežol ima automatsku klimu (pozdrav A-klasama), tempomat (pozdrav Audi A3), retrovizore na struju (pozdrav 10 godina novijem Polo-u), centralno zaključavanje, CD ulaz i prozore na struju. Nije tak’ loše, a?
Situacija na stražnjoj klupi?
Kao da ćete danas ikoga voziti straga, ali vjerujemo da je prije 20 godina bilo dovoljno prostora za akciju.
Prtljažnik?
U Peugeotu kažu da će stati daska za surfanje kada spustite sjedala. 237 litara u skladu je s konkurentima poput Fieste ili Clia iz tog doba. Otprilike jednako koliko ima i VW up! danas.
MULTIMEDIA
Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?
Multimedija se svodi na pikselizirani ekran na kojem vidite radio stanicu ili pjesmu koju trenutno slušate. Upravljate s tipkama za koje se prije svakog pritiska nadate da nisu postale ljepljive.
Zanimljivosti?
Zanimljivošću možemo okarakterizirati ekrančić koji se nalazi na vrhu grebena, iznad otvora za klimu. Na njemu ćete pronaći dan, datum, vrijeme i temperaturu. Valja napomenuti da kada upalite svjetla ekran se skoro pa i ugasi, tako da birate između toga da znate koliko je sati i koja je temperatura i toga da vidite što se vani događa. Ispred navedenog ekrana nalazi se najveća pojedinačna tipka u povijesti autoindustrije, slavna Peugeotova tipka za sva četiri, velika kao motani burek iz Dubravice.
Kako se mogu povezati?
Kad vam 206-ica gurne ruku u novčanik povezanost između vas je vječna.
(Ne)obična instrument tabla?
Instrument tablu možemo staviti u dio zanimljivosti. Osim što je bijela (Porsche to naplaćuje 380 €), proizvođač table je Jaeger. Radi se o kompaniji koja je proizvodila table za Bentley, Aston Martin, Maserati, ali i Citroen i Peugeot. Ipak je stari Jaeger bio Francuzić.
TEHNIČKI PREGLED
Što je ispod haube?
Ispod poklopca leži 1.4 litreni benzinac koji je 2001. proizvodio 55 kW. Imajući na umu masu vozila, stvar i nije baš tako jako loša.
Što mijenja brzine?
Možda smo trebali promijeniti pitanje u tko pokušava promijeniti brzine. U svakom slučaju, vi, iako ne uvijek uspješno.
Koliko goriva stane u njega?
Iznenađujućih 50 litara.
Koliko troši?
Postoji potencijal za dvije znamenke.
Pogon je na…?
Na prednji lijevi kotač koji se vrti u pravom smjeru i prednji desni koji ide u krivom smjeru.
DOJAVE IZA VOLANA
206ica je bez sumnje bila vrlo moderan i poželjan automobil prije 20ak godina, ali pitanje je kako je taj isti podnio godine i preko 230 000 kilometara.
Benzinski motor s naoko niskih 55 kW sasvim ugodno iznenađuje. Teško je reći da je Pegi brz, ali zbog vrlo niske kilaže kotira sasvim dobro u prometu i dan danas. Odnos snage i mase vozila otprilike je jednaka kao kod potpuno nove Kie Ceed s 1.0 benzincem. Naravno, nije uvijek sve tako jednostavno, ali čisto da se dobije jasniji dojam.
Što se samog vozačkog iskustva tiče, što manje očekujete to ćete se manje moći razočarati. Peugeot 206 vozi se zaista kao i svaki drugi automobil star 20 godina. Svugdje ima lufta, mjenjač neće uvijek direktno u brzinu, volan je istrošen, a limarija je ponegdje udubljena. Možda je ruzinav, ali registriran je i ima opremu koja će vam zaista koristiti, i kao šlag na tortu, možete si dopustiti da ga parkirate i ostavljate gdje vam se prohtije jer još jedna udubina ili ogrebotina u nizu neće nimalo utjecati na prodajnu vrijednost.
ZA PRAVO NJUŠKALO
Koje su mi opcije?
Koje su mi alternative?
Dizajnerski manje uzbudljivi i lošije opremljeniji, ali potencijalno pouzdaniji Polo, Micra ili Colt.
Koliko košta?
Cijena za ovaj primjerak je 1977,57 EUR.
Kako ga mogu nabaviti?
Klikom na…