Savršena?

Škoda Octavia Style 2.0 TDI DSG

POGLED IZVANA

Tko je danas s nama?

Jedan od najpopularnijih, a i najpraktičnijih automobila na hrvatskom tržištu. Već kultna Škoda Octavia u svojoj 4. generaciji… najboljoj do sada?

Koje je boje i veličine?

Unutrašnjost Octavije uvijek je davala dojam puno većeg automobila nego što zaista jest. Ova generacija se ne razlikuje mnogo od prethodnika i duga je gotovo 4,7 metara. Obojena je u metalik crnu, iako bi naš favorit bila Race Plava jer se ističe u moru crno-sivih vozila na našim cestama.

Kakva su svjetla?

Od serijske pa do one u fullu na Octaviji su prisutna LED svjetla. Testirani primjerak opremljen je Matrix LED svjetlima sprijeda i LED stop svjetlima s dinamičkim žmigavcima straga. Zanimljivo je da je ovako visoka tehnologija do nedavno bila rezervirana za skupe automobile Premium klase, ali nije džabe Škoda Simply Clever.

Kakvi su kotači?

Zanimljivog dizajna, čudnog naziva i normalne veličine - 18”. U Škodi ih zovu Vega Aero, a to u prijevodu znači 5900 kuna nadoplate. Ako zavirite ispod prtljažnika pronaći ćete “normalan” rezervni kotač od 16”.

Hvata li poglede?

Samo vaših kompića dok im budete pokazivali vaše “novo službeno auto”.

POGLED IZNUTRA

Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?

Sve je “novo”. Dvokraki volan presvučen kožom i diskutabilnog izgleda. Multifunkcionalan i ugodan pod rukom, ali onaj u staroj Octaviji puno je izdržljivije izgledao. Sjedala su udobna i ručno podesiva. Ručica mjenjača više ne postoji (osim ako imate ručni mjenjač) te ju je zamijenio maleni prekidač. Zašto je to tako mi ne znamo, ali možemo reći da nam se sviđa.

Gdje mogu pospremiti stvari?

Škoda Octavia poznata je po praktičnosti pa shodno tome nalazimo mnogo pretinaca. Nama najdraži, onaj je pored volana za kojim slijedi krovni za naočale. Džepovi u vratima mogu primiti litru i vodu, a klimatizirani pretinac ispred suvozača može ih i ohladiti. U prednjim vratima nalaze se dva neuobičajena pretinca. Onaj u vozačkim sadrži metlicu, dok onaj u suvazačkim kišobran. Opet Simply Clever. Jedinim razočaranjem u vidu prostora za pospremiti stvari ispostavio se pretinac ispod centralne konzole. Malen je i plitak, ali to ćemo joj oprostiti.

Što ima zanimljivo od opreme?

Prvo i najbitnije od opreme brisač je stražnjeg stakla za koji morate nadoplatiti nevjerojatnih 1013,63 HRK. Stražnjice prednjih putnika možete grijati, jednako kao i onih straga. Također, oni straga mogu upravljati i klimatizacijom jer Octavia posjeduje trozonsku klimu. Ključ iz džepa gotovo nikada nećete morati vaditi, osim kada poželite otvoriti električni prtljažnik. Vozaču će pomagati adaptivni tempomat koji radi od 0 km/h, držanje vozila u traci i stražnja kamera u tandemu s parking senzorima.

Prtljažnik?

Kada bi bio veći, prilikom prodaje Octavie trebali biste angažirati agenta za nekretnine jer 600 litara je zapremnina dječje sobe.

Situacija na stražnjoj klupi?

Kojih god dimenzija bili, vjerojatnost da ćete se udobno smjestiti na stražnjoj klupi iznosi 99%.

MULTIMEDIA

Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?

Nova Octavia. Novi infotainment sustav. Kao i u prethodnoj generaciji, upravlja se dodirom. Sučelje podsjeća na smartphone i relativno lako se koristi. Kažemo relativno jer za veliki dio funkcija morate ulaziti u razne izbornike. Najgore je što za upravljanje klimatizacijom više nema dobrih starih tipki.

Zanimljivosti?

Postoji jedna. Na ekranu se ne prikazuju nazivi funkcija dok se vaš prst ne približi njemu. Tako je bilo i u staroj Octaviji, ali još uvijek je zanimljivo i kreativno rješenje.

Kako se mogu povezati?

Bežični CarPlay i Android Auto vrhunac su povezivosti u automobilima i drago nam je što se ta funkcionalnost spustila iz premium segmenta. Bluetooth je tu, a ako se baš želite žičano spojiti imate četiri USB-C priključka. Gadgete možete puniti na “kućnoj” 230 V utičnici. DAB prijemnika nema što nas je iznenadilo s obzirom na činjenicu da je on standardan na osnovnoj Škodi Fabiji.

(Ne)obična instrument tabla?

Kao i Matrix LED svjetla, Virtual Cockpit je došao u Škodine automobile. Funkcionalnost je prisutna, ali nekako nam fale oni karakteristični brojčanici.

TEHNIČKI PREGLED

Što je ispod haube?

Dvolitreni turbo dizelski motor s korektnih 150 konja.

Što mijenja brzine?

Čini se kao da ništa, ali to je DSG sa 7 brzina.

Koliko troši?

Prosječna potrošnja iznosit će kao i duljina Octavije, osim ako ste dinamičan vozač. Onda će biti oko 6.5 litara.

Koliko je ekološki?

Zelene boje nema u ponudi.

Pogon je na…?

Prednje kotače, a za 4x4 se kešira još 18 tisuća kuna.

DOJAVE IZA VOLANA

Pitanje koje smo postavili na početku ovog testa glasi “Je li Škoda Octavia savršena?”

Ona možda jest i savršeno vozilo, ali nije i savršen automobil. Octavia je savršeno vozilo jer je udobna i tiha. DSG mjenjač je odličan, gotovo neprimjetan. Motor od 150 konja adekvatno je uglađen i ne troši puno. Zašto onda Octavia nije savršen automobil? Odgovor na to pitanje je u manjku nečeg ‘bitnog’. U vožnji Octavije nema ni trunke vozačkog gušta, ona jednostavno služi da vas savršeno preveze od točke A do točke B sa svim vašim stvarima. Škoda Octavia možda je savršeno vozilo za opću populaciju i sve one situacije kada vam je bitno stići bez puno frke. Šačica nas entuzijasta svoj savršeni automobil morat će potražiti negdje drugdje… vjerojatno na oglasnicima.


AKO ŽELIM MIRIS NOVOG AUTA

Koje su mi opcije?

Koje su mi alternative?

U cjenovnom rangu ima ih mnogo poput Peugeota 508, Opel Insignije, VW Golfa itd. Po praktičnosti i vrijednosti za novac, alternative Octaviji jednostavno nema.

Koliko košta?

Za poštenu Octaviju treba pljunuti preko 200 tisuća kuna i tko učini to neće požaliti.

Kako ga mogu nabaviti?

Klikom na…

Previous
Previous

Da mi je biti morski pas…

Next
Next

Veliki žuti, ali nije Hummer.