Ma gle, to ti nije običan GTI…
Volkswagen Golf GTI Clubsport
POGLED IZVANA
Tko je danas s nama?
Pojačana verzija omiljenog vrućeg automobila na ovim prostorima, Volkswagen Golf MK7 GTI Clubsport iz 2016. godine.
Koje je boje i veličine?
Kaj da vam kažemo, “dugačak kao Golf” bolja je mjera od bilo kakvih brojeva. Boja nije bijela da može biti beli grom, ali nismo ni očekivali kreativniji odabir od ove s obzirom na to da se u svijetu brzih Golfova crni smatraju bržim od bijelih, a bijeli primitivnijim od crnih. Vlasnici za druge boje nisu ni čuli.
Kakva su svjetla?
Svjetla su LED tehnologije, ali žmigavci su halogen. Treba li vas to brinuti? Naravno da ne jer ih ionako nećete koristiti u svom redovnom slalomu po Branimirovoj.
Kakvi su kotači?
18’’ kotači s gumama 225/45R18. Ne bi uzeli zoll manje ni više, a crveni rub na felgama izgleda iznenađujuće dobro. Uz to što izgleda dobro, podsjeća i na Aliexpress/Ebay specijal mod, ali na prvu i drugu se čini kao da je došao s felgama.
Hvata li poglede?
Znate i sami koliko je GTI kult jak na našim prostorima stoga bi reći da ne hvata poglede bila velika laž.
POGLED IZNUTRA
Kakva su sjedala, volan i ručica mjenjača?
Svo troje od navedenog krasi Alcantara s crvenim detaljima koja je specifična za Clubsport modele. Volan je naravno multifunkcionalan, ali osim spomenute Alcantare ništa ga ne dijeli od “običnog” GTI-a. Ručno podesiva sjedala su počastili s čak tri materijala - s vanjske strane je koža, a centralni dio je kombinacija alcantare s GTI oznakom i tkanina. Ovu ručicu mjenjača poznajemo bolje od vlastite majke i prestali smo brojati u koliko automobila smo ju vidjeli.
Gdje mogu pospremiti stvari?
U malu ladicu ispod suvozačkog sjedala kakvu smo vidjeli i u T-Rocu i pretinac lijevo od volana koji bi rado imali i u svom automobilu. Osim njih na raspolaganju su vam uobičajeni pretinci, a putnici sprijeda i straga imat će mjesto za odložiti svoje piće.
Što ima zanimljivo od opreme?
Neće vas oduševiti uobičajena oprema o kojoj pišemo u ovom dijelu. Navigacija, rikverc kamera, drive mode-ovi i autohold jedino je vrijedno spomena. Ono što ga razlikuje od običnog GTI-a izuzev konja je tvrđi ovjes, drugačiji branici i spojler kako bi se što više poboljšalo upravljanje i smanjio oversteer. U stvarnom svijetu to zovemo ‘bragging rights’ dok u primjeni malo tko osjeti razliku.
Situacija na stražnjoj klupi?
Kao što i očekujete, prostora za noge i glavu ima sasvim dovoljno ako je vozač u normalnoj poziciji sjedenja. Međutim, ako se vozač prebaci u “GTI” način sjedenja ponestaje prostora i za malu djecu.
Prtljažnik?
380 litara bit će dovoljno za svakodnevne aktivnosti, dok ćete za dalja putovanja i više ljudi ipak morat razmišljat o škatuli na krovu.
MULTIMEDIA
Kakva je i gdje se nalazi + kako se koristi?
Multimedijski sustav koji se nalazi u ovom Golfeku vrlo je izgledno povučen iz malo novijeg brata. Radi se o sustavu koji je došao na tržište tek s faceliftom sedme generacije Golfa, što znači da je ovaj Clubsport iz tvornice izašao sa malo starijom verzijom sustava koja je imala tipke i lijevo i desno od samog ekrana, a ne samo lijevo kao što se vidi na sličicama. Sustav kao sustav je bolji, ali od činjenice da se pojačava/smanjuje glasnoća pritiscima na + i - dobivamo napadaj panike.
Usporedba s konkurencijom/Zanimljivosti?
S obzirom na to da dobro znamo kako funkcionira multimedija koja je inicijalno došla u Clubsportu, možemo povući paralelu s modelima poput Meganea RS, Civica ili 308ice. Golf bez većih poteškoća pobjeđuje.
Kako se mogu povezati?
Bluetooth za svaku priliku, a Apple CarPlay i AndroidAuto ako vam je žica pri ruci.
(Ne)obična instrument tabla?
Izuzev Lap Timera u sredini, očekivali smo malo više u usporedbi s “normalnim” modelima.
TEHNIČKI PREGLED
Što je ispod haube?
“Oslabljeni” 2.0 TSI motor iz Golfa R ili ojačani motor iz ‘običnog’ GTI-a sa 265 KS što je značajnih 35 KS više od samog baznog GTI-a. Međutim, stiskanjem gasa do kraja na 10 sekundi “overboostom” dobiva dodatnih 25 KS pa se sa 290 KS jako približava Golfu R.
Što mijenja brzine?
Iako bi rado da nam se posrećio primjerak s ručnim mjenjačem sa 6 brzina, na DSG nismo imali nikakve zamjerke.
Koliko goriva stane u njega?
U njega stane 50L stotke.
Koliko troši?
To uvelike ovisi o vama. Jednoznamenkastu potrošnju ćete teško gledati, niže dvoznamenkaste su ostvarive, ali ako se zaigrate 15L vam ne gine.
Pogon je na…?
Prednje kotače, GTI Clubsport (S) zadnja je stepenica prije Golfa R sa 4Motion pogonom.
DOJAVE IZA VOLANA
Na prvu smo mislili da je Clubsport samo GTI s pojačanim motorom, ali iznenadilo nas je kada smo shvatili da je u pitanju oslabljeni motor iz Golfa R. Primarno zato što je Golf R koji smo vozili prošle godine ostavio puno brutalniji dojam na nas. Jače ubrzava, precizan je na upravljaču i taj auto jednostavno ne možete voziti bez kršenja prometnih propisa, upravo zbog toga bi Clubsport ipak više približili GTI-u nego R-u.
Nismo vozili običnu ‘’sedmicu’’ GTI da bi mogli točno reći razliku od Clubsporta, ali čak i sa navodno tvrđim ovjesom nismo imali osjećaj da je Clubsport pretjerano neudoban. Snage ima i više nego dovoljno što ćete shvatiti na semaforu kada prednji kotači pri jačem pritisku na gas zaplešu. Svi “hot-hatch” elementi su prisutni u Clubsportu uključujući dekorativne elemente, tvrđi izgled i sportski zvuk. Iako je Clubsport “na papiru” jači od osmice GTI, osmica je na nas ostavila dojam jačeg auta, ali možda je potrebno otići na stazu kako bi se konkretnije vidjele razlike u ovjesu i ostalim internalijama.
O praktičnosti i sličnim stvarima nećemo pisati jer sve što vrijedi za običnog Golfeka, vrijedi i za Clubsporta. Postavlja se pitanje koji od jačih Golfova odabrati?
ZA PRAVO NJUŠKALO
Koje su mi opcije?
Koje su mi alternative?
Peugeot 308 GTi, Leon Cupra 265, Civic Type R, Hyundai i30 N….ako uzmete u obzir i brže ili skuplje opcije, tu su onda i njemačka trojka, S/RS3, A35/45 ili BMW 135/40i.
Koliko košta?
Oštetit će vas 26.500 €.
Kako ga mogu nabaviti?
Klikom na…