Želim prodati svoj auto.

Škoda Octavia

Kako napraviti oglas?

Odlučili ste prodati svog limenog ljubimca i niste ga se uspjeli “riješiti” usmenom predajom? Rješenje je kreirati oglas na nekom od dostupnih oglasnika, a u nastavku ćemo vam dati par savjeta kako da taj oglas na dobar način predstavi vaš auto. Nismo stručnjaci, ali pogledali smo ih ponešto pa možemo shvatiti što funkcionira, a što ne. Navedeno ćemo prikazati na primjeru oglasa na Njuškalu za Škodu Octaviu 2.0 TDI Style.

Naslov oglasa

Prva stvar koju trebate napraviti prilikom kreiranja oglasa je odabir naslova. Postoje razne teorije što bi tu trebalo stajati i vjerujemo da se mnogi neće nužno složiti, ali smatramo da treba imati mjeru. Zasigurno treba navesti marku (Škoda), model (Octavia), motor (2.0 TDI) te paket opreme (Style). Koliko god smo protiv stavljanja napasnih naslova, dobro je navesti i još neku stavku koju bi vaš automobil moglo istaknuti u masi. Osobito u slučaju kad paket opreme nije jasno već definiran ili ne postoji, a auto u masi ističe baš ta oprema. Navedeno nije slučaj kod Style paketa opreme jer guglanjem tog paketa opreme možete saznati sve što dolazi u tom paketu. Na primjer, oglas za BMW 320d formirali bi ovako - BMW 320d xDrive M-Sport (automatik, shadow line, navigacija).

Podatci o automobilu i tehničke specifikacije

Informirajte se o vašem automobilu. Ovo vrijedi za sve kategorije i jedna je od najbitnijih stavki kada pišete oglas. Zaključit ćete o kojoj boji je riječ, podatke o snazi i tehničkim specifikacijama možete pronaći u prometnoj dozvoli, tako da oko tog ne bi trebalo biti problema. Za ostale podatke, poput kilometraže ili potrošnje goriva trebate pogledati na putno računalo. Malo će ljudi povjerovati da 3.0 benzinac troši 6L/100 km, a nemojte se ni dovoditi u situaciju da se znojite jer ste spuštali kilometražu na automobilu. U konačnici, kažnjivo je i nepošteno.

Cijena, lokacija i mogućnosti plaćanja

Lokacija je bitna kako bi ljudi znali gdje mogu pogledati automobil, a cijena i mogućnosti plaćanja su zapravo i najbitnije stavke kod prodaje. Na vama je kako ćete formirati cijenu, mi vam jedino možemo savjetovati da budete fer prodavač. Hoćete li staviti višu cijenu pa biti spremni na pregovore ili staviti realniju cijenu ali bez fleksibilnosti, u potpunosti je na vama.

Fotografije

Prije samog slikanja automobila, postoji jedna još bitnija stvar. DOBRO OPERITE AUTO, IZVANA I IZNUTRA. Malo toga govori o autu i načinu održavanja kao prljav eksterijer ili interijer na slikama. Vaš automobil će izgledati atraktivnije i ostavit će bolji dojam, a vrlo vjerojatno postići i višu cijenu. Odvezite se na prazan parking ili pristojno mjesto i uslikajte automobil sa svih strana, izvana i iznutra. Njuškalo ima limit od 20, Index Oglasi imaju limit od 10 fotografija - iskoristite svih 20 ili 10, isplatit će vam se. Također, stavite slike neke opreme koju bi istaknuli na autu da je posebna ili da je dobar “selling point” poput navigacije, LED svjetla ili električno podesivih sjedala. Ne morate brinuti o kvaliteti slika jer vrlo vjerojatno u džepu imate smartphone koji slika u većoj rezoluciji nego što Njuškalo prihvaća - nije vam potreban profesionalan fotograf, samo smirena ruka i malo osjećaja za kompoziciju.

Dodatna oprema i opis oglasa

Saznati svu dodatnu opremu nije lagano poput tehničkih specifikacija, ali sigurno imate nekog poznanika koji će vam znati istaknuti bitne stavke na vašem automobilu. U slučaju BMW-a preko serijskog broja možete saznati cjelokupan popis opreme vašeg ljubimca. Poklikajte opremu u izborniku Njuškala, a sve bitno i ono što izbornik ne nudi u popisu opreme potrebno je istaknuti u opisu. Naravno, prilagodite to automobilu i nije potrebno isticati da novi automobil ima ABS. Osim tog, dobro je navesti servisnu povijest, koji ste vlasnik po redu, je li auto garažiran, do kada je registriran, kakve su gume (stanje i starost) te ukoliko imate dodatni set felgi, navedite i to.

Provjera

Provjerite sve napisano kako ne bi bilo pogreški te kako auto zabunom umjesto 15.000 € ne bi koštao 150.000 € ili da je umjesto 160.000 km 40 puta odvozio krug oko Zemlje. Također, provjerite pravopisne greške, postoje sustavi koji to rade umjesto vas. Puno pravopisnih grešaka šalje istu poruku kao i prljav auto na slikama. I za kraj, ako ste slučajno lagali o nečemu, još jednom razmislite.

Sretno s prodajom!

*Navedeno su naši subjektivni stavovi i sugestije u dobroj namjeri koje možete ili naravno, ako vam se ne sviđaju, ne morate poslušati.
Previous
Previous

Glup i/ili gluplji?

Next
Next

Esencijalno vs. Ekstremno